Litet föl

Hemma idag igen. Tuva är rätt ok på dagen, men sover uruselt pga hostan. Attackhostar så hon nästan kräks. Nu verkar hon rätt ok och förhoppningsvis kan hon gå till skolan i morgon. Det bidde en prommis på byn där vi köpte nya solglasögon till barnen (alldeles för dyra!) och sen på ICA en sväng. Där träffade vi Siv som tyckte att vi skulle komma och titta på deras lilla föl.
Sagt och gjort, vi åkte dit på eftermiddagen. Inte alltför välklädda eftersom det var sommarvärme när vi for, men kall blåst och molnigt när vi kom fram. Hutter, hutter. Fölet var jättegulligt förstås. Sen fick vi fika och barnen lekte en stund.

Nu är vi hemma igen och jag passar på att blogga lite. Tuva tycker att det är orättvist att jag får sitta vid datorn och inte hon, men jag passar på när jag har lite tid över. På förmiddagen skrev vi en saga tillsammans. Den heter "Prinsessan och hunden". Illustration av Tuvalisa Roos. Himla bra saga!

Nu närmar det sig middagsdags och jag kanske ska ta och rota lite i kylskåpet och se vad det finns för spännande. Tror att det finns nåt så exklusivt som en korvring där. Alltid något...

Hörs och ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback