Ny ramsa?


Härom kvällen när jag nattade barnen så sjöng jag som vanligt för dom (än så länge har dom inte så stora krav på hur det ska låta...). Jag kom på att jag skulle sjunga "Jag hade en gång en båt", som dom inte hört förut. Så jag började, och hann en mening innan Nellie viskade "Mamma.. mamma.." "Ja?", viskade jag tillbaka. "Har du lärt dig en NY ramsa ???"     Det är så man smälter.....

Sitter här och börjar bli lite smånervös. Det bestämdes igår att jag skulle dra två personskadeärenden på det månatliga stormötet idag. Inget märkvärdigt alls, mera för att andra kanske ska få en inblick i vad som kan hända, och kanske mest för att slippa sitta och bara lyssna på siffror. Men det är inte jättelattjo att stå där längst fram och prata inför alla. Får väl stoppa pappershanddukar under armarna ifall jag skulle få ett svettanfall (inte för att jag haft det förut, men man vet aldrig...).

Idag är det fiiiint väder ute. Blåser litegrann, men ingenting jämfört med den senaste tidens storm. Det har spåtts finväder i helgen och jag hoppas verkligen att dom får rätt!

Nu är det bara 2 veckor till Stockholmsresan. Jag är rädd att jag kommer att få hemlängtan... Tur att det finns telefoner!

Kram, kram !

Kommentarer
Postat av: Malin

Ny ramsa hm. Bara du inte glömmer dig och ramsar "vuxen-bamse".
Skulle hämta min nya cykel idag men de skärmar som blev monterade var alldeles för blanka och långa så det ska bytas till matta och korta skärmar i stället. Sen vet jag inte om barnsitsen går att montera då fästet kanske är för brett. Återstår att se. Måste kanske köpa till en pakethållare, suck.
/Malin

2007-04-12 @ 18:18:17
Postat av: Åsa

Malin, vuxen-bamse försökte jag minnas, men jag gjorde inte det... Herregud, är det åldern eller?

Ny cykel? Det var värst! Har du lärt dig bajs-knepet kanske?

2007-04-14 @ 14:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback