Påskledigt med äggsugning ????

i tron att skolan hade bommat igen under skärtorsdagen så begärde jag ledigt. (Vi jobbar ju numera vanlig dag på skärtorsdag mot för att tidigare varit hellediga). Det visar sig dock att det är skola även på torsdag, med påskaktiviteter (vad det nu kan vara... ) Tuvalisa vill ändå väldigt gärna vara hemma, så då tar vi ledigt i alla fall. Sovmorgon (har jag tur sover dom ända till efter kl 06:30), en härlig frukost (va' fan, nu har jag ju kokat gröt åsså vill ingen ha?? Vaddå ägg? Några såna har jag inte kokat! ) och förhoppningen är att vi kanske kan påskpyssla lite. Kimpa fixade ju påskris (pås-kris?) igår och det måste ju hamna lite roliga saker i det.

Apropå det, ska genast gå in på nätet och kolla hur man egentligen målar ägg. Näha, det behövdes tydligen bara ventilera frågan med mina jobbarkompisar. En stoppnål i båda ändarna (på ägget då, hoppas jag...) och sen blåser man. Eller, det fanns förslag på att suga oxå, men det lät inte helt lockande. ("Tjena, jag sög av ett ägg igår...", hmmmm... det där kanske inte lät helt främmande ändå.... Nämen nu blev det nästan lite väl magstarkt även för mig... !!) Bäst att lämna ämnet omgående! När jag ändå är inne på helt fel linje är det kanske bäst att lämna bloggen oxå....

I'll be back !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback