Storm

Fy bubblan vad det blåser. Om det inte är storm så måste det vara på gränsen. Förhoppningsvis avtar det snart för jag gillar verkligen inte det här vädret!

Pga blåsten blev det ingen "riktig" ridlektion för Tuva. Av säkerhetsskäl (hästarna blir spattiga i det här vädret) så blev det voltige idag. En häst alltså, med voltigegjord, som longeras runt med en ryttare på ryggen. Inga stigbyglar eller tyglar men två stadiga handtag. Tuva var såååå duktig (jag är i och för sig inte helt opartisk) så jag bara stod där med ett stort leende när det var hon som red. Travade utan att hålla i sig till och med !

I morse skulle vi pyssla efter frukost. Jag blåste upp 4 ballonger och Kim hade fixat tapetklister. Så var vi igång med papier maché-påskägg. (Stora som hus kunde jag konstatera lite för sent.) Efter en stund satt Nellie med båda händerna i tapetklistret och tyckte att det var toppen. Tuva tyckte det var mera lockande med tv-spelet så efter ytterligare en stund satt jag alldeles själv och pysslade.... Där fick man för att man skulle vara värsta pyssel-morsan...

Maggan och Micke har ju fått hem sin Elvis (eller Nellvis, som Nellie säger) idag. Hittade faktiskt en liten "grattis till bebisen present" som Micke ska få när vi ses nästa gång. Den var klockren om man säger så, och jag hoppas att han blir glad! Får väl återkomma till vad det var (om jag kommer ihåg) senare.

Nä, nu ska jag nog sätta mig och jäsa framför tv:n resten av kvällen.

Ha det gott, igelkott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback