Svettigt!

Minst sagt varmt på Lergodset. Antar att dom eldat kaminen för fulla muggar och sen kommer det X antal varma människor i lokalen. Uh, det var bastuvarning bitvis. Öppnade ett fönster och det var underbart! Ända tills nån gick och stängde det (den människan måste haft fel på termostaten...)

Det bidde pizza här med Malin. Den heter egentligen "Turbopizza", men vi har bestämt att den ska döpas om till "Lyxpizza!, så det så! Anders dök upp lite senare och fick sitta och äta alldeles ensam, så tittade vi på. Jag var inte alldeles på topp. Kände mig snarare lite halvseg, men det blev ju trevligt i alla fall. Charlotte E kom förbi. Bubben och Yvonne dök upp och så även Maggan och Jannike (Maggan som INTE skulle hänga med ut... Men man är ju inte sämre än man kan ändra sig! Bra Mags! )
Vid 22-tiden knallade vi bort till Lerkrukan. Som sagt så kändes det som en bakugn där. Det blev ju som värsta nostalgitrippen eftersom det blev knökat med folk, ingenstans att hänga jackan, osv. Kusse-Lelle ville se mig röja på borden, men den forman infann sig aldrig på hela kvällen. Det var väl skillnaden mot förr i tiden då...

Inte helt lyckat att det tog 20 min. att få sin drink (efter beställning alltså), eller att det fanns endast en toa, men sånt har man väl överseende med eftersom det var bra med folk och trevlig stämning.
En hel del "kändisar" var där och det var kul att surrra runt. Sen fick man ju titta på snygg-Emil oxå, och bara det kan ju rädda kvällen !

Vid halv ett tiden kände jag mig nöjd. Bubb & Yvonne var oxå på väg hemöver så vi gjorde sällskap en bit. Malin var oxå på väg hem, men jag tror hon fastnade nånstans inne på Lergöken. Men jag är övertygad om att hon till slut hittade hem hon oxå.

Idag tog vi en promenad till Mats, Helena o Agnes. Och vovvarna förstås. Agnes har blivit så stor. Hon ska börja på samma dagis som Nellie. Hoppas vilda-Brellan tar hand om henne då.

Nu tror jag att jag ska sätta mig i soffan och kolla på "Prinsessan och tiggarflickan" tillsammans med Nellie. Känns som en lagom syssla just nu...

Kram, kram !


Kommentarer
Postat av: Maggan

...hungrig känner jag...den där pizzan MÅSTE jag få receptet på! Eller kanske bli bjuden...:))

Postat av: Åsa

Bjuden, självklart !!!

2007-04-08 @ 20:36:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback