Ännu en baddag !

29 grader och det fanns inget alternativ än att åka och bada igen. Idag hamnade vi i Övsjö. Hett som helv... på land och kallt som f-n i vattnet. Hur det nu går till så badade barnen massor. En annan nöjde sig med att ta ett par simtag emellanåt för att inte brinna upp. (Så nu är det stekta fläsket kokt!) Men det var så att det krampade i benen!

                                         
Badbruden!                           Hittade musslor!                       Nellie stänker vatten!  
(Visst vet ni att man kan klicka på bilderna för att se dom lite bättre?)

Solen har tagit ordentligt och jag har stora vita tuttar... Nä, dom är inte stora... och det jag menar är förstås att jag är väldigt vit efter bikinin. (Dvs, jag har ett stort, vitt arsel oxå!!!) Men jag brukar ju inte springa nakenfis så ofta så det gör nog inget....

Vi var där hela eftermiddagen och nu när vi kommit hem är det för närvarande bara jag och Tuva som är vakna. Kim slocknade på soffan och Nellie somnade i bilen. Henne bar jag in och hon trynar fortfarande på Tuvas säng. La mig en stund jag med, men blogg-nerven manade mig att kliva upp och göra mitt!

Ett tag funderade vi på att göra en pastasallad till middag, men det känns närmare att gå ner på Kaffestugan och beställa nåt ikväll... Låter väl helt ok? Antar att barnen är helt med på noterna, gäller bara att få med Kimpa oxå. Kanske man kan locka med att bjussa på en bira?

I morgon fyller farmor 70 år!!!! Vet inte hur planerna ser ut, men det verkar bli ganska mycket folk på middag och frågan är om det är bättre att sprida ut oss lite över dagen. Just för att farmor ska orka med och orka uppskatta sina gäster.

Åsså ska vi ju dra till stugan. Blir nog på torsdag. Då blir det nog bloggstopp om jag inte hittar någon dator att fingra på. Blogg-nerven får jag väl försöka hålla i schack...

Nä, nu är det nog dax att fundera på lite

Kommentarer
Postat av: Åsa

Nu blev det så där konstigt igen... Jag skrev färdigt, jag lovar! Men sluttexten kom inte med. I allafall så ska jag funder på lite MAT !
Tjao!

2007-08-07 @ 17:42:12
Postat av: Jannike

Inget Övsjö-byn i morron alltså? Synd, för då åker nog vi dit, fast senare på em - ska ju träffa Strix tillsammans med Jocke kl 13.
Om vi inte ses innan - ha en skön semester i stugan!! Och du.... vi ses den 17/8 - har precis ikväll fått klart med barnvakt!!
Kramis!

2007-08-07 @ 22:43:24
Postat av: Malin

Hej i värmen.
Själv försöker jag råda bot på blekheten med brun-utan-sol. Måste ju komma ikapp Obbe som ser ut som en pepparkaka, det brukar ju vara han som är den blekaste av bleka med en röd näsa men i år har han ett jätteförsprång. Suck.
Har sprungit på löpbandet nu på morgonen (det var ett j..la tag sen) och är för närvarande ganska så fräch. Om en timme är den illusionen borta.
Ha´de, Malin

2007-08-08 @ 08:22:16
Postat av: Hanna

Tjena mors i värmen! trevligt att hitta dig här... :) ja det är så härligt m värmen, vi har varit på havsbad i går och Risön idag, är lite småkräftrödvarning, men man är väl hård..:) Så underbart med semester.. kram till dig / Hanna

Postat av: Åsa

Jannike, bidde inget bad igår (fast när du skrev, imorron... eller är det idag..? :-)
Hoppas ni hade det skönt på stranden!
Malin, löpband? Jasså har du börjat löpa igen...?
Hanna, my girl! Va skoj att du hittat hit! Gissa om jag lagt in din bloggadress som favorit?! Kanske ses vi oftare på bloggen än på jobbet..?
Kramisar på er alla goa vänner!

2007-08-09 @ 09:41:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback