Brus i skallen...

Som SVT:s testbild ungefär. Så är det i skallen. Eller kanske snarare som "myrornas krig"... Min spirande idé på företag verkar tas emot med enbart positiva reaktioner. Möjligen var Kim aningen skeptisk. Han tyckte idén var bra, men man skulle nog kanske inte kunna leva på det. Och han verkar ju ha rätt karl'n, som vanligt...(jäla siiiit !)

Eftersom det inte är någon hemlighet för er vänner, så kan jag bara kort berätta att jag tänkt mig affärsidén att erbjuda "vanliga människor" att resa till Hammarstrand och bo. Låt säga en weekend eller så. Man ska vid bokningen kunna välja ur en "meny" med behandlingar(massage, zonterapi, ansiktsbehandling, frisör...etc.), aktiviteter (skotersafari, liftkort i backen, zorben, m.,) samt tips på sevärdheteri vårt underbara Hammarstrand. Barnpassning ska kunna ordnas om man väljer behandling, t ex.
Målgruppen kanske ska vara slitna mammor som får må gott några dagar?? 
 
Det unika med konceptet är att servicen ska vara outstanding (ett begrepp som mål-medvetna Aktsammare känner till... hö,hö!). Kunderna ska inte bara gilla det dom bokar, utan bli överväldigade av vistelsen. Det lilla extra alltså. Detta kräver ju ett visst kontaktnät (utan att överdriva !) men samtidigt verkar det ju gynna många företagare på byn. Jag har massor med idéer kring det hela. 

Ena sekunden känner jag att det är en superbra idé, andra sekunden vacklar jag rejält...
Att bedriva övernattning kanske inte är det ultimata med tanke på att man måste hålla en viss tillgänglighet både kvällar och mornar. Samarbete med Hotellet ?
Men den stora frågan är ju - hur ska jag kunna tjäna några slantar på detta? Den lilla detaljen har jag inte lyckats lösa ännu....  Vojjne, vojjne.... Man ska kanske vända på steken och ta rejält jävligt betalt och lyxa till saker och ting? Nån stenrik kändis kanske behöver komma ifrån storstan till en liten by där vi redan är stolta över "våra egna kändisar" ?

Idéer finns. Sen hur långt steget är från tanke till handling återstår att se. Om någon har svaret på den ekonomiska frågan är jag tacksam för tips!

När jag kom hem idag hade jag fått en blomma ! Eller, jag tror det är ett slags träd kanske? Med vacker kruka, en fin porslinsfigur i och ett tack-kort. Detta fick jag av Marja för att jag hjälpt henne att skriva ansökan och ett cv. Det var bara roligt att kunna hjälpa och jag hade absolut inte förväntat mig något, så självklart blev jag ohyggligt glad och rörd. Tack snälla Marja... För den här fina växten hade jag kunnat skriva ett par ansökningar till... :-)

Nä, nu ska jag upp och titta på lite intelligensbefriande tv. Hjärnan kokar så möjligen måste jag vira en handduk med is runt skallen... Det borde för övrigt matcha min nuvarande kvälls-outfit; linne i orange, gul munkjacka och rosa mjukisbyxor med värsta knäna .... Måtte ingen komma och hälsa på... Då får jag rusa in i garderoben och gömma mig....

Kram!



Kommentarer
Postat av: Jannike

....ta hjälp av Per Bergvall at lansera ide´n - då lyckas du nog!!
Kram!

2007-09-01 @ 15:05:49
Postat av: Marja

Hoppas du mår bättre snart. Inte så kul med skallebank.
Åter igen 1000 tack! Vet inte vad jag gjort utan din hjälp. Ha en trevlig helg!
Kram// Marja

2007-09-01 @ 17:22:04
Postat av: Åsa

Jannike, ja kanske det är en ordentlig drivkraft som behövs... jag ska fundera lite till...
Marja, du hade fixat det i alla fall. Men som du vet hjälper jag hjärna till när det är nåt jag känner för!

2007-09-01 @ 18:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback