Feng Shui ?

Någon med vibbar för feng-shui skulle förmodligen vända i dörren hemma hos mig. För att inte tala om vad som skulle hända med personen om den fick kika i skrubbar, min garderob, etc. Nåväl, gjorde ett litet ryck igår och "städade" bort lite gamla barnkläder och skor som vi aldrig någonsin kommer att använda. Arvegods från pojkar, och det är inget fel på kläderna, men man har ju mer eller mindre frivilligt skapat "rosa prinsessor" så det är andra typer av kläder som gäller....
Min egen garderob skulle verkligen behöva en ansiktslyftning. (Hört den förut?) Kläder som bott där och inte blivit använda på 5 år borde jag väl tordas hiva iväg va'? Eller hur stor är sannolikheten att jag en dag får ett frispel och tänker: "Den HÄR fula, gamla omoderna trasan var det länge sen jag hade. Den tar jag förstås på mig idag!" ???
Nu är jag ju ledig igen så KANSKE jag tar itu med min garderob nån dag.....

Tjejerna har fått nya cyklar. Kim shoppade loss när han var till Sundsvall häromdagen. Nellie valde en silverfärgad liten 2-hjuling med stödhjul. Tuvalisa valde en... ja gissa färgen... rosa förstås. En 20'' som hon mer än gärna cyklar på.
Kim var in på IKEA oxå och där ville barnen förstås vara i lekhörnan (där man lämnar in barnen för att ostört kunna spendera sin förmögenhet). När alla nummerlappar och sånt var klart så säger Nellie: "Pappa... ska du inte vara här?" Hon trodde nog att hon skulle få busa med pappa i bollhavet, men så var det ju inte riktigt. (Tror inte att "barnpassarna" på IKEA uppskattar att få vakta en busig pappa oxå...) Det slutade med att hon följde med sin käre far och köpte servetter istället!

Dax för ett ryck nu. Snart ledighet och jag ska stöka undan rubbet innan jag drar.

Krumilurkramar!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Det är nåt magiskt med att rensa i skrymslen och vrår. Man känner sig liksom ny och fräsch på nåt vis. (Kan ju jag säga som efter några år nyss lyckats slänga/sälja/ge bort en massa "skräp").
Sen finns ju plats för nytt åsså :-)

Postat av: Åsa

Ja faktiskt, det är en skön känsla när man lyckats reducera sina gamla grejer. Måste nog göra ett ryck till snart!

2007-08-03 @ 14:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback