Jag = Pedagogisk supermorsa.... ??? Njet!

Varför är man inte gjord av enbart tålamod, kärlek och en enorm pedagogisk läggning? HELA JÄVLA TIDEN?! Ja, redan nu ser man ju att jag är ingen pedagogisk supermorsa. En sån som bakar, städar, tvättar, vattnar blommorna innan dom börjar sloka, ler och klappar sina otroligt väluppfostrade barn på huvudet hela dagen.... Finns dom överhuvudtaget? Eller är dom bara såna vid sociala sammanhang?
Kanske, när ingen ser på, surar även dom och tjafsar högt med barnen.... Eller?

I morse gick det ungefär 7 sekunder sen Nellie klev upp innan hon och Tuva högljutt började bråka. Sen var det fetkört. Tuva tjurade till och hon sur-grät-pratade allt hon sa. "Meeeeeen...., va ska jag ha för kläder dååååååååå?????"  "Åååååååååååååååå, Neeeeeeeeeellieeeee!!!!!!!!!"  Åsså kommer det obligatoriska; "Ni tycker inte om mig för jag är så dum och ful ".   Tror hon det, eller är hon smart? För vad fan svarar man ? 

Själv drabbades jag av akut "vilken-jävla-usel-mamma-jag-är"-symtom och var tvungen att sätta mig och blogga lite. 

Och dagen blev genast roligare. Flera kommentarer sen igår och Jannike har skaffat egen blogg. Dessutom skiner solen och det blir nog en badtripp idag.

Igår ringde faster Jenny vid 22-tiden och frågade om jag skulle med ut på prommis. Satt och halvsov framför dumburken. Ja, va fan! Så vi knallade en långsväng, bort vid Åslunds och Kullsta-rakan, förbi Aktsam och hem igen. Riktigt skönt! Åsså hinner man ju surra om både det ena och det andra!

Nä, nu känner jag mig "normal" igen (så nära normal jag kan komma alltså...) så nu blir det en kopp kaffe.

Kram på er kära vänner!
Ni vet väl om att ni är värdefulla!

Kommentarer
Postat av: Jannike

Sååååå skönt att fler än jag kan känna sig "felplacerad" när man ska vara morsa; man känner sig verkligen som välrldens häxa ibland, som kommer att ge ungarna mardrömmar o behov av terapi från ålder 40 o framåt - hur många år som helst!!!!!Men så ibland tänker jag - är det verkligen så illa ....egentligen? kanske inte riktigt så hemskt i alla fall??
Tack oxå för att du lästa o skrev kommentar på min blogg!!
Kram igen o hoppas ni får en härlig baddag!
PS! Det var litegrann det här jag befarade - jag skulle åka in till kanonväder, och de 2 badställen jag känner till inom rimligt avtånd håller Sara på att "dö" över - det finns ju fiskar i vattnet o lite sånt.... hon är en pool-unge, och Mimmi likaså, och ska man bada pool här - vad innebär det - jo, pengar, pengar, PENGAR!!!! Så djä..a trist! DS.

2007-08-06 @ 10:27:41
Postat av: Maggan

Tänk tillbaka på vår egen uppväxt...hur pedagogisk var våra morsor?! Och vi som blev så hiimla bra ändå! Då är du och jag nog långt före på många sätt!
Det bästa är att prata/skriva om hur jobbigt det kan vara. Eller hur?
Kjam!

Postat av: Jannike

Du - får jag länka till din härliga blogg från min?
kram!

2007-08-06 @ 11:05:43
Postat av: Malin

Mycket varma hej svejs.
Har precis varit med Wille på hans första tandsköterskebesök. Gick jätebra, låg där och gapade och var så söt som bara han kan vara. Sen har vi ju det andra dilemmat som du skriver om. SUPERMORSA eller inte. Varför har man inte det där tålamodet när gnäll-Wille sätter i gång och tjurar. Man tjurar ju till direkt och sen får man dåligt samvete för att man inte är så där pedagogisk som man vill vara.
Men det känns ju skönt att veta att nog de flesta föräldrar INTE har superkrafter.
Kram Malin

2007-08-06 @ 12:32:12
Postat av: Marja

Känner igen mig i det du skriver. Man känner sig som världens sämsta morsa när tålamodet tryter & man inte riktigt gör "rätt". Bara så du vet så är du inte ensam om detta. Ingen är felfri, även solen har fläckar. (Dock inte idag...!)
Hoppas ni haft en underbar dag i det vackra vädret.
Varma kramar// Marja

2007-08-06 @ 19:00:56
Postat av: Åsa

Jannike, självklart får du länka! Själv har jag redan länkat din blogg, utan att fråga... men är det inte lite så att "ju fler desto trevligare..."?

2007-08-06 @ 19:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback