Mycket trevligt partaj !

Visst, det var toktrevlig fest igår. Blev bra drag på dansgolvet och sånt gillar jag ju!
Vi åkte till Hedvigslund lite tidigare och Kimpa och Bertil fixade lite med bord och grillar. Själv satte jag mig på altanen och sprättade dagens första Xider. Det bidde några under kvällen...
När Snygg-Emil dök upp fick jag en kram och det känns ju himla gött! Jag vet att jag har sagt det förut, men han är himla trevlig den grabben! Och han har fått ett nytt fan tror jag. Nellie kröp ner i min sägn och började prata om "stora Emil" i morse (eller, ja när jag vaknade... typ mitt på dagen då...). "-Han fick en kram", sa Nellie. "-Jasså? (inte helt jättevanligt att Nellie delar ut kramar så där) Vad sa du till Emil då?" "-Släpp ner mig...."  Hi, hi! Hon är för mysig ! Och hon lyckades nog charma Emil oxå (lyckost!!) för han tyckte att jag hade en härlig unge!

Idag har jag ont i tårna. Blev kanske lite för trångt åt tårna med all dans. Ont i ett finger oxå. Inte en aning varför.
Emils polare, Tomas Engström, var grymt duktig att sjunga. Han är visst med i partybandet Feejk oxå. Även han var trevlig. Jag var kvar till "stängningsdax" (ungefär kl 4) och Tomas och jag gjorde sällskap hem. Ja, alltså till respektive hus då. Han bor hos sin moster (tror jag det är) på granngatan. Min väg hem blev nog ungefär dubbelt så lång eftersom jag råkade vingla en hel del hit och dit. Men det är ju bra med motion va'? Undrar om Tomas funderade på vilken konstig prick han fått som sällskap...

Känner mig trött och seg idag, men mår inte dåligt. Med tanke på att jag hällde i mig nåt hela kvällen, till the bitter end, så kanske bakfyllepillren fungerade. Intressant... Måste testa igen. Men inte än på ett tag...

Maggan ringde och fick med mig på en uppfriskande hundpromenad. Först var det "Neeej, jag orkar inte!" Men sen kom jag på att det vore nog ingen dum idé. Och det var skönt. Får man lägga sig raklång på soffan och vila nu?
Antagligen inte. Kim ska åka och hjälpa Anders att fixa bort lite från festen och barnen lär ska roas.

Nåja, man kan ju göra ett försök i alla fall...

Kommentarer
Postat av: Maggan

Jag tror verkligen att pillren funkar...Jag tycker att du var ovanligt fräsch, med tanke på gårdagen, morgonen eller vad det nu blev...:-)
Kul var det och du kan verkligen bidra till det!!
Kram!

Postat av: Åsa

Tack Maggan! Festen var som sagt helt fantastiskt rolig. Och det var synd att du var tvungen att avvika lite för tidigt, men så blir det ibland med trötta barn. (Fråga Kim, han vet ju...)
Jag var faktiskt ute och prommenerade med Nellie en liten sväng på eftermiddagen. Men då fick jag rejäla svajs. Gick in och la mig och sov i soffan och det var vääääldigt skönt!
Kram!

2007-08-18 @ 21:10:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback