Sundsvalls-dag


Måste bara börja med länken (som alla mina bloggarvänner redan lagt ut). Trailern till Allt för byn! En riktigt trevlig snutt där dom hunnit få med lite vacker utsikt oxå (å' då menar jag inte Snygg-Emil...).

http://vod.mtgnewmedia.se/TV3Noje/Trailer/2007/v34/allt_for_byn_trailer_kommande

Idag har jag tillbringat de flesta timmarna i Sundsvall. Marja gjorde mig sällskap och det var jättetrevligt tycker jag. Vi blåste ner så att jag hann till min läkartid kl 11. En örondoktor förklarade hans syn på mina återkommande infektioner vid örat. Den fistel (urk, vilket jädrans äckligt ord...) som jag opererat bort för ca 2 år sen, har nog inte lyckats avlägsnats helt. Därmed är det inte lika enkelt längre (som när det var oopererat, typ). En komplikation, som han kallade det.
Tydligen måste man spruta in kontrastvätska och röntga för att se var resten av fistel-eländet befinner sig. "Kan bli lite klurigt...", sa farbror doktorn. "Inte helt enkelt...", "Kanske man anser sig klara den här operationen i Östersund..." (han gör den inte på kliniken alltså). Kruxet verkar vara att spottkörteln är involverad och vid en eventuell operation är det lite riskabelt eftersom så många nervtrådar till ansiktet sitter i området. Hmmm..... Men jag får väl be samtliga att hålla tummen när/om det blir dax...

Ja, då får vi väl anse anatomi-avsnittet för idag som avslutat.

Sen traskade Marja (stackarn som suttit i väntrummet och läst "vänta-på-doktorn-litteratur" i nästan en timme...) till Oscars och käkade en mycket god lunch. Jag tog renskav (förmodligen med massor av grädde=GI va'?) med potatismos (inte GI va'...? ) och Marja åt lax med pressad potatis. Smarrigt värre!
Efter det var det då shoppning som gällde. Marja som inte skulle handla nåt särskilt lyckades nog fylla en påse i alla fall. Själv lyckades jag med lite till, fast jag handlade lite större grejer.
P.O.P Fleecejacka och handskar till Tuvis. Hon fick även en lång tunika, t-shirt, strumbyxor och inne-gympaskor + en almanacka med stora blad. Gissa vad ungjäv... säger när hon, i och för sig väldigt glad, sett över alla saker?
"-Men varför köpte du inga jeans?"... UÄÄÄHHH!!!! Tog och försökte förklara det där med att man kanske istället borde ge sin mamma en kram och tacka för allt hon fått. Hoppas hon lär sig vad ordet tacksam betyder inom kort...
Vi tog en kaffe (med rykande tillbehör som till slut hamnade i askkoppen... ) innan vi åkte hem till Hammarstrand....

Allt-för-byn-gänget hade ny show. Tänk vilket lyx vi har som har förmånen att få se så många föreställningar! Dom var skitbra igen. Ett nummer var med nunnor och "Maria", alias Robert Falk med läppstift och allt. Nellie viskade lite försynt till mig :"Mamma.... Har Robban tuttar?????"
Nellie satt även och kallade Emil för "min Emil". Jasså? Är det DIN Emil? Jaaaaaa!
Hela showen ville hon heja på Emil så när den var slut skulle hon promt in "backstage" och hälsa på honom.
Och eftersom dom inte är tokkändisar ännu så gick det lätt som en plätt att komma in i "logen". Där visade det sig att den eftersökte inte var där. IIIIIH! Robban tog Nellie i famnen och letade, men Emil var som försvunnen... Jag sa till tjejerna att vi kanske kunde hälsa på honom en annan gång, men då var det någon i teamet som sa att de hämtat honom.
Det var en filmkamera som filmade "små-fansen" medans de väntade. När då Emil dök upp med ett "Tjena tjejer!!" så var det ingen av mina döttrar som yppade ett ord. Inte ens "Hej"... Dom bara stog och tittade på Emil.
Tuvalisa hade sin almanacka med sig och filmteamet trodde att hon ville ha autografen. Men inte då!
Nåja, dom blev nog rätt nöjda över att ha fått träffa honom. (Och jag med... fick en kram i dag me' :-)

Skulle egentligen ha skrivit nya ansökningar inför två jobb i stan. Men efter showen fick man plötsligt känslan att "va fan, inte vill jag flytta ifrån Hammarstrand heller!... Fixar väl ansökningarna på jobbet i morgon...

Oj, idag blev det lång-blogg. Hoppas ni orkat läsa...

Kram och godnatt !



Väl hemma igen

Kommentarer
Postat av: Jannike

Förstår att du inte vill flytta till stan.... men det är klart, allt har sina för- och nackdelar.... jag skulle i alla fall tycka det var jättemysigt att ha dig här i stan....
Kram och lycka till med alla tänkbara ansökningar - jobb kommer du att få, det är jag helt säker på, oavsett vilka filer som går att skicka eller inte...!!!

2007-08-31 @ 08:05:08
Postat av: Åsa

Tack, och jo - det löser sig alltid (har inte skitit i slasken...) får man hoppas. Jag har faktiskt en idé till eget företag. Ska väl kolla lite hur långt från verkligheten jag befinner mig i tankevärlden...
Kram!

2007-08-31 @ 10:26:58
Postat av: Jannike

Spännande - får en känsla av att det spirar mycket "starta eget-tankar" i huvudet på Hammarstrandsfolk just nu... kanske är den här "allt för byn-känslan" som riktigt känns i luften, och som påverkar alla!!! Har hört åtminstone en till som funderar åt samma håll - men alltså ingen som har nån anknytning till försäkringsbranschen;)
Kram!

2007-08-31 @ 11:03:40
Postat av: Marja

Tack för senast! Riktigt trevligt att komma bort för en dag & shoppa lite div. onödiga prylar. Men det var helt klart värt det. Även skönt att få babbla av sig lite. Ja, Allt För Byn grabbarna gjorde det igen! Dom är ju bara sååå bra. Vilka stjärnor. Blodet kokar i kroppen, kan inte sitta stilla. Kram på dig!

2007-08-31 @ 18:38:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback