Jim Carrey och Telia-tanten...

Bara måste tala om för er att jag höll banne mig på att skratta ihjäl mig ikväll. Tittade på "Bruce, den allsmäktige" och det måste vara en av de absolut roligaste filmerna jag sett. Höjdpunkten är ju när Bruce använder sina krafter när hans kollega fått tjänsten som han ville ha, och ska göra sitt första tv-framträdande på den tjänsten. Ni som har sett filmen vet nog vilken scen jag menar. Alltså jag skrattar varenda gång så tårarna sprutar! Helt sjukt kul!

Sen fick jag mig även ett gott skratt när Kim ringde Telia för att prata med support om vår bredbands-tv. Vare sig man vill eller inte så svarar ju den där Telia-käringen och man får lov att "prata sig fram". Hon fattar ju inte helt bra jämt och det kan bli rätt komiskt. Bara grejen att sitta och prata med en icke levande person...

För ett tag sen fick jag ett riktigt frispel när jag var nere i butiken och ringde Telia. För det första fick jag då prata med den där osympatiska tanten, vänta 100 år på att komma fram, då visade det sig att jag behövde ringa om. Ok, till tanten igen.... Hon fattade fan inte vad jag sa och till slut blev jag så less på henne att jag på en av hennes frågor svarade: "NÄÄÄÄ! KÄRINGJÄVEL !"  Otacksamt eftersom hon hur vänligt som helst bara sa: "Förlåt, jag förstod inte" och upprepade vänligt sin fråga....   Nä, ska man käfta med någon så tar det bättre om personen lever, på riktigt...

Godnatt!!

 

Kommentarer
Postat av: Marja

Å du är den som får mig att skratta mest varenda dag. Du skriver så sjukt roligt! Väntar fortfarande på din debut som författare. Jag SKA då ha ett ex!!! Go-natt kramisar...

Postat av: Jannike

Jag älskar åxå "Bruce".... och speciellt scenen när du beskriver - man håller på att dö.... jag minns första gången jag såg den....herre min je´!!!

Kan även se dig prata med "telia-kärring-jäveln" - du är helt sanslös!!

Kramis!!

2007-12-22 @ 00:14:18
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: Jannike

Jag älskar åxå "Bruce".... och speciellt scenen när du beskriver - man håller på att dö.... jag minns första gången jag såg den....herre min je´!!!

Kan även se dig prata med "telia-kärring-jäveln" - du är helt sanslös!!

Kramis!!

2007-12-22 @ 00:14:43
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: Åsa

Marja, kul att du fattar det jag skriver. Eller ska jag säga - att du oxå har lite sjuk humor emellanåt?
Min författardebut lär inte bli av det komiska slaget om allt går som det ska... (Nu blev du nyfiken va'?!) Men det lär dröja....

Jannike - Jag såg din kommentar första gången... hi,hi!
Jodu, jag kan gissa hur du låter när du ser den där scenen... Ha, ha! (Det där skämtet kan du ta va' hoppas jag...?!)

Kram på er!!!

2007-12-22 @ 11:30:02
Postat av: Jannike

Ja jag kan nog låta en hel del... öronbedövande....!!!

Kram!

2007-12-23 @ 00:43:11
URL: http://pyret07.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback