Domedagsstämning.....?

Jävla skit !!! Jodå, idag får jag uttrycka mig så. Det är en trist dag idag. Först började det med ett möte med chefen där vi skulle få lite förtydligande information om denna medarbetarbonus som införts i företaget. En idé som kanske hade varit bra om den fungerat, ett sätt att premiera medarbetare som gör det där lilla extra och är bra kollegor. Men nu känns det mera som att man sänker de flesta istället och gör att folk tappar sugen liksom. Kort kan jag säga att vi haft både hårda och mjuka mål att nå under 2006. Det finns olika nivåer som "unacceptable", "below expectation", "good", "superior" samt "outstanding". Personligen har jag lyckats nå nivån "outstanding" i samtliga punkter, men blir ändå bedömd som "superior". Flummigt värre, men det är bara att gill (la,la,la) läget.


Nåväl, det är inte därför det är en riktig skitdag. I måndags fick vi besked om att 2 pers. slutar med omedelbar verkan (antar att det beror på att de är chefer) pga att de ska börja på ett konkurrerande bolag. Hittills idag (klockan är nu 09:48) har vi fått mejl om två uppsägningar till. Och det gäller trevliga, bra arbetskamrater. (En av dom är "Muskel-Fredde !!) Även dom går till samma bolag. Vad är det som händer? Vad blir lösningen på detta? Hjääääääälp, jag är minst sagt vilsen just nu….

Vänta, det kom precis ett mejl till (inte en uppsägning till bara för då bryter jag ihop!)…


Det var ett klämkäckt (minst sagt) mejl från personalchefen som tydligen skulle få oss att vara glada och positiva trots omständigheterna. (Hade rubriken "Domedagsstämning?") Okey, ska försöka, ge mig lite mera tid bara….


Ska vi lämna ämnet nu? Bra idé va?!


Igår fuskade jag lite på löpbandet. Kom igång så sent så jag kortade programmet till 20 min. Men å andra sidan höjde jag tyngden på roddmaskinen + ökade farten på löpbandet. Svettigt blev det i alla fall. Och det var himla bra musik, en massa gamla godingar som hottats upp i dansstuk, så jag passade på att sjunga samtidigt. Lät väl ganska ansträngt, men det var ju ingen som hörde mig (hoppas jag !!).


Ikväll blir det till att packa. Det varnas för snö, kyla och hårda vindar på Västkusten. Jaha… det var ju typiskt, men bara vi slipper dåligt väder när vi ska flyga så är jag nöjd. Och med tanke på att det idag är –27 så hoppas jag att vi får en motorvärmarplats på flygparkeringen.


Ska som sagt försöka blogga lite från Jennys dator så jag hoppas att ni fortsätter att läsa. Troligen är jag lite gladare i morgon.


Kramisar så länge.


Kommentarer
Postat av: "Kusin-vitamin" Andrea

Vad roligt det är att du har börjat blogga Åsa! Jättekul att få följa med i vardagen lite sådär... :) Ja, usch, jag har sett på vädret och tydligen ska det bli snöbyar, blåst och annat otrevligt, så det blir till att klä sig. Men det går nog bra det där tror jag. Fasen vad kul det ska bli att åka ner! :) Syns snart! Kram!

2007-02-21 @ 12:53:48
Postat av: Heléne

Stå på dig, Åsa - annars gör någon annan det! Det är så tråkigt att höra hur inkompetent vissa bitar inom personalhantering bedrivs på olika företag/organisationer.Jag säger bara "lönesamtal"...haha Idag kan jag skratta åt det, men då grät jag...(för ca 4 år sedan).Jag blir samtidigt nyfiken på vad det är för företag alla går över till?! Och varför? Nog, om det nu - ha en jättehärlig tripp till Götet och ge en kram till fasterJenny från mig!Å, till Tuv å till Andrea...å till dig! Puss & kram

2007-02-21 @ 13:17:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback