Grattis Anja till guldet !

Datorjäkel... Ja, inte den här då eftersom jag sitter på jobbet och bloggar. (Eh... kanske inte helt klyftigt att skylta med det offentligt?) Det är datorn hemma. Den alldeles nya och fina saken med 20" skärm. Jag får inte till allt som måste göras för att den bara ska fungera. Tur att man har mycket hår att slita. Börjar väl med att beställa en USB-adapter till det trådlösa nätverket (ungefär så mycket jag behärskar av installationen) så att man slipper ha kablar över hela golvet.

Igår berättade jag vid middagsbordet att jag fixat en alldeles egen blogg. Tuvalisa funderade lite och sen sa hon: "Vaddå balogg?"  Ingen i min kära familj verkade särskilt impad. Märkligt.

Härligt Maggan! Nu har jag receptet i min hand. Tur att man inte dricker whiskey för då hade ingrediensen kunnat ställa till det rejält vid matlagningen. En jobbarkompis hade gjort plankstek hemma och det lät inte alls särskilt avancerat. Däremot väldigt gott. Ska införskaffa några plankor (duger det med oslipade 2" bräder?) Sen får familjen Mähler-Modin vara beredda som försökskaniner!

Jaha Gumman ... du underhåller fortfarande brasan på dagarna du... Tänk den som ändå kunde ägna sig åt sånt... :-)

Efter jobbet idag ska jag sätta mig i roddmaskinen en stund samt ta några steg på löpbandet. Uh, känns jobbigt redan nu. Det jobbigaste är väl det där "lilla extra" av mig som fullkomligt skumpar upp och ner.  Som att springa med en falukorvsring runt midjan ungefär. (Någon som blir sugen på korv till middag? Inte ?!)
Malin min vän, av två onda ting... falukorven på löpbandet eller svält med Nutrilett ?

Förresten, grattis Anja Pärson till guldet !

Nä nu tackar jag för idag.
Puss och kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback