Två par träningsskor...?

Vid besöket på IKEA passade vi på att kika in på Stadium i Birsta. Tuvalisa behöver ett par skridskor och jag vill ha ett par dojjor att springa i. (Jodå, det blev 30 min. på löpbandet igår igen!) Tyvärr fanns det inga skridskor som passade till Tuva men jag hade gott hopp om ett par skor.

"Ursäkta, jag skulle vilja ha ett par skor att springa i….?" Killen plockade fram ett par snygga Nike-dosor som dessvärre kändes lite små. Han gick ut i förrådet och hämtade en storlek större. Allt väl så långt. De större skorna glappade i hälen och var alltså inte heller bra. "Nähä…" sa Stadium-killen… och sen sa han inte mer?! (Jädrans pryo!) Ok, tänkte jag… Det var ju illa att Stadium endast har två par skor att springa i, men då vet jag det då… Det får bli ett nytt försök senare. Men i en annan butik förstås!


Inatt sov Nellie-brellan hela natten. Som en stock! Å i morse var hon mäkta stolt över att hon inte vaknat och skrikit efter välling. Hoppas det håller i sig. Tuva däremot sa att hon vaknat i natt och kunde inte sova så hon lekte en stund med pärlor. Miss-i-nassa? Hon stormtrivs fortfarande i sitt nya sovrum. Härligt!


Dat…. dat….. dato… Nä, jag vet inte om jag klarar det här. Djupt andetag, andas ut… ny luft i lungorna och ett nytt försök…. DATORN.. (jo, jag klarade det utan att få ett psykbryt) vill förstås fortfarande inte fungera. Nu jäklar flyger hårtussarna och jag får väl en hjärtinfarkt snart. På något vis lyckas jag göra så att allting i datorn går skitsakta. Å då menar jag verkligen skitsakta. Kan ni tänka er att det tog 5 min. att öppna Kontrollpanelen? Å om man känner att allmänpsykiatrin ligger nära till hands så prövar man sista utvägen och trycker Ctrl+Alt+Del, för att avbryta skiten. Gissa vad som händer? Jo, det tar ungefär 2 minuter innan rutan för att avsluta programmet dyker upp… (I can hear my heart beat…Yea, yea!)

Min arbetskamrat som jag tidigare konsulterat ska nu göra ett hembesök inom kort. Jag är beredd att betala en hel del pengar för att få saken fixad. (Nu är det ju tur att han inte läser min blogg då… för då kanske det blir riktigt dyrt…)


Nu ska jag glömma bort eländes-burken hemma och bara le hela dagen.



Kram på er alla på Alla Hjärtans Dag !!!!!


Kommentarer
Postat av: Maggan

Åsa...Adam har datafritt idag (läs onsdag...) kanske det är läge att konsultera honom ang. da..dat..ja du vet den där mackapären. Slipper han abstinensen..
Kram själv på alla hjärtans...!!

Postat av: Åsa

Jamen kanske det... Risken finns att han blir VANSINNIG

2007-02-14 @ 13:09:21
Postat av: Åsa

... råkade trycka iväg innan jag var klar...

Jo, risken är att han blir galen eftersom allting går i slowmotion... Men jag ska kolla med honom!

2007-02-14 @ 13:10:21
Postat av: Helena

Kul att få följa dig genom livet ;-)

Tänk om min lilla prinsessa kunde sova hela natten!
Hon får ingen välling, men vaknar varje natt iallafall.... Hur får man dom att sluta med den dumheten och sova istället? Dom där braiga mammahormonerna som man hade från början , dom är som borta nu!

KRAM

2007-02-15 @ 13:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback