Gamla urklipp

Idag har jag med mig urklipp från ÖP 22 november 1990. Ett repotage, inklusive gruppbild, från Aktsams start. Kära nån va unga alla va då... Förvisso är väl fortfararande en hel del unga fortfarande. Men inte dom som finns på bilden...
Såna här gamla urklipp skapar alltid succé på jobbet!

Efter middagen igår kände jag mig lite rastlös och jag och barnen åkte och hälsade på Agnes och hennes päron. Nellie gav sin rosa prinsessklänning till henne. Umgicks en stund och sen åkte vi hem och gjorde kväll. Kim var till jaktkojan en sväng och grejsade lite. Snart börjar väl det gamla vanliga "-Nu måste jag börja övningsskjuta..." (på skjutbanan alltså...), "Det måste röjas i boan....", "måste köpa ammunition...", etc.... Älgjakten verkar vara en högst periodvis företeelse på alla sätt.

I morse var jag gristrött. Har vaknat före väckarklockan hela veckan och varit hyfsat pigg. Vaknade före klockan även i morse (ja, alltså innan den ringde, den lever inte eller så...), men det var för att Nellie brast ut i gråt och sa "-Dudde och hund har ramlat ner på golvet!!!". Plockade upp attiraljerna till henne och hon somnade direkt om så sött. Och bredvid låg Kim och trynade. Till och med Tuvalisa sov när jag pep iväg till jobbet i morse. Det är bara stackars jag som måste masa mig upp och göra nytta...

Apropå göra nytta.... Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback