Hammarstrands marknad

Hur varmt som helst till en början. Sen kom det en rejäl skur. Vi satt under parasollerna på Kaffestugan med en öl och det var rätt ok trots allt. Visst bidde man lite småblöt, men jag ligger inte i farozonen för att smälta i alla fall!

Massor med folk! Tyvärr var inte Centralgatan avstängd, men det funkade ju ändå.

Det var ett litet tivoli (jag hade förstås glömt gratisbiljetterna hemma), hoppborg, ponnyridning, m.m. Tuvalisa ångade av värme när hon hoppat färdigt i hoppborgen. Efter en repa på byn så blev det som sagt en öl på Kaffestugan. Inte helt fel.

I kväll blir det nog några öl till där. Fredde, Snygg-Emil, m fl ska spela där. Kan bli skoj. Måste kanske ringa till Malin och tala om att jag ska dit. Var lite tveksam ett tag.

Hastköpte en top av en sån där med stånd.. ja, alltså stånd på torget... ja, med kläder.. Äh, va fan, ni fattar vad jag menar!

Barnen är aströtta redan. Lär inte bli svårt att natta dom ikväll. Så jag kan gå och dricka öl med gott samvete.

Tuvalisa gjorde sista simskoledagen idag. Tre märken blev det. Baddaren gul och blå samt sköldpaddan. Såååå skönt att inte behöva åka till Stugun igen på ett tag!

Var förresten på ankrace igår. Jag har ju aldrig varit på det förut. Konstigt, det har ju varit flera år ju. Vann förstås ingenting. Men jag har ju inte tur i spel, det vet jag ju redan.

Nä nu är det middagsdax.


Kram så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback