Mjukglass

En sån här dag är det helt rätt med mjukglass. Barnen och jag handlade mat (å då måste man ha bilen) på förmiddagen och köpte blommor till födelsedagsbarnet. Tyvärr var hon inte hemma så vi fick tåla oss. Traskade ner på byn en sväng och käkade mjukglass på korvmojjen. Åsså var vi på lekplatsen en sväng. Där var fritids, med bl a Mikaela (barnvakten).

Vi gick hem igen, men det var fortfarande ingen Maggan hemma (hon stökade på för fullt inför auktionen i morgon).
Tog med oss en påse bullar och gick till Marja, Magnus, Botilda och Nils. Och helt enkelt fick dom att ta en fikapaus i sitt trädgårdsstök. Vem vet, dom kanske grejar alldeles för mycket och då bara måste man ju komma och störa lite.

Det blev en exclusiv middag idag. Makaroner, köttbullar och brunsås. Kokade broccoli för att få lite nyttighet oxå. SEN var äntligen Maggan hemma. Dit med blomster och paket. Vi hade köpt en liten fin trä ängel på Hälsokostbutiken. Vi vet ju att Maggis gillar änglar!

I morgon är det 16-års fest där och på nåt vis måste barnen var pigga och alerta. I värsta fall får man väl ta en repa med bilen för att få dom att sova en stund på dagen. Förhoppningsvis blir det sent i morgon kväll...

Nu blir det nog tv en stund, om jag inte känner att jag måste läsa. Och Micke, jag lovar att inte sura för att du inte gillade "Isprinsessan". Funderade dock ett tag på att jag skulle säga upp bekantskapen, men det kändes så tråkigt så jag får väl tugga i mig att du inte har samma smak... :-)

Kramisar, vi ses!

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej. Nu har jag läst denna sida!!
Kram Malin
Ps. Syrran har oxå läst, hehe.DS

2007-07-22 @ 09:51:52
Postat av: Åsa

Jamen tack för kommentaren. Jag ska inte kalla dig tjuvläsare på ett tag framöver.
Kram!

2007-07-22 @ 20:31:48
Postat av: Marja

Ett jätte TACK för trevligt sällskap & mumsiga bullar! Alltid lika kul när ni kikar förbi & man får sitta ner & umgås en stund. Nästa gång kanske det är vi som kommer & kryper i buskarna!!! ;0) Kram// Marja

2007-07-23 @ 19:52:00
Postat av: Åsa

Jodu, man vet aldrig var vi kan titta fram! Filurer i häcken, det är ju alltid överraskande!
Välkomna till oss! Lova att inte städa bara... :-)
Och en liten förvarning är på plats, då KANSKE det finns fikabröd!

2007-07-23 @ 20:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback