Östersundsdag

Ja, hipp som happ bestämde vi i morse att åka till Östersund en sväng. Och FÖRLÅT Jannike... Vi glömde totalt bort Mimmis regnkläder... Hoppas att vi kan lösa det på nåt vis att ni får dom inom kort i alla fall... Sorry...
Där, i stan, var det full rulle och massor med folk. Inte så konstigt när det är Yra.
Vi började med Bonus Möbler för att kika på utemöbler. Där fanns ett enormt stort, mörkbrunt, bord. Det var ett set med 8 enkla stolar till. Helt ok. Men det gick på 7000 kr och det var ju kanske inte superbilligt. Kim fick senare på dagen tips (inte av Bonus Möbler utan en bekant) på någon som säljer utemöbler i Brunflo. Det ska vi kolla upp! Måste ju ha några möbler så vi kan sitta ute och äta när sommaren kommer...

I stan var det diverse evenemang. I pridetåget som gick genom stan fotade jag dessa primadonnor:
image9

Snygga va'?

Jag var ute efter en foundation och hamnade på Agnes Olsson. Där satte hon mig i en stol och jag blev mejkad med både det ena och det andra. Slutade med att jag handlade smink för över 900 spänn... Schyyy... säg inget till Kimpa... Han förstår inte riktigt det där tror jag.

Vi käkade lunch på krogstråket, Ovikentältet. Där var det buffé och det passade både oss och barnen alldeles utmärkt. Tuvalisa bara älskade deras nasegoreng! Åt ungefär dubbelt så mycket som mig tror jag (och jag äter inte lite!).

En olustig sak inträffade dock när vi var på väg mot bilen igen. Vi gled lite långsamt mot p-huset och var väldigt nära Traktören när någon fullkomlig idiot slängde ut en ölflaska från 2:a eller 4:e våningen i Traktörenhuset. Jösses anåda, hade någon fått den i skallen hade det kunnat sluta riktigt illa. Det kryllade ju av folk på gågatan nedanför. Spöstraff hade inte varit fel, minst !

Träffade Malla och Charlotte på stan. Dom såg alldeles för fräscha ut för att ha supit skallen i bitar i går kväll. Okey, dom är ju yngre än en annan...

På väg hem messade jag Mags och bjöd in oss själva till kvällen (jo, det funkar ibland!). Så nu sitter jag här, 23:15, och barnen har precis somnat. Vi har haft en trevlig kväll på Holken 1. När vi kom dit möttes vi av skönsång. Det var Adam, Peter och Andrea som "jammade". Kolla in "country-boysen" bara:
image10

Vad kan gå fel med duktiga musiker i huset? Jag kom dock aldrig i form för att dra några egna solon....

Nä, nu ska jag gå och knoppa tror jag. Verkar som Kimpa somnade med Nellie. (Hann han borsta gaddarna?)
Sov gott allihopa!

Kramisar!!!!

Kommentarer
Postat av: Jannike

Helt ok med regnkläderna... vi har ju inte direkt ringt runt o letat dom;)
Kommer nog till Hammar´n kommande helg, lite att fixa - hör av mig då!
Kram/Jannike

2007-07-28 @ 23:53:30
Postat av: Maggan

Det är nice med lite "jam" när man lagar mat. Dom är fräcka grabbsen!
Kul att ha er här!!

Postat av: Åsa

Ja, hör av dig Jannike! Det finns ju bullar i frysen nu, så passa på att komma in på en kopp java!

2007-07-30 @ 08:03:53
Postat av: Jannike

Absolut - tillhör ju dom som inte säger nej till en bulle o en kopp java... Så trist att jag inte hann sist, men på nåt sätt är det som om man går i fotboja när man är på Hammar´n´- svårt att göra sig fri ibland.... men den här gången ska det bli!

2007-07-31 @ 11:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback