Pysselmorgon

Barnen sitter och pysslar ihop varsitt grattiskort som de ska ge bort till sin älskade kusin som fyller hela år på lördag. Herrejösses, var tar tiden vägen? Tur att man inte åldras lika fort själv!
Självklart går det inte att sitta och pyssla utan krig, och det tjafsas hej-vilt om det ena och det andra. Det är så HELA tiden.... Syskonkärlek förmodar jag.

I går var vi till Thai-paviljongen med Maggan. Åt marknadsbuffé för 125 pix. Inte värt pengarna, men det var ändå en liten trevlig utflykt. Vädret kunde varit roligare förstås. Marknaden hade dock inte börjat (tror att dom kör igång idag).

Vid middagstid lagade Nellie oxå mat på sin egen lilla spis (=pallen i köket). Kokta physalis och vitkålsblad. En physalis hamnade även i vitlökspressen, men det var ingen hit direkt (för mamma alltså...).

Filmade "trubadur Nellie" med mobilen. Tyvärr lyckas jag inte få in filmen i datorn, och förresten vet jag inte om det går att lägga ut en film på bloggen. Eftersom det har med teknik att göra kanske jag ska ligga lite lågt en stund...

Tråkigt väder idag med. Grått. Men förhoppningsvis skiner det upp senare. Skulle ju bli hyfsade dagar framöver. Värmen lär väl komma när jag jobbar igen...

Nä, nu ska jag gå och medla mellan de bittra fienderna uppe.

Kram på er alla! Hoppas ni har det tokbra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback