Slut på ledigheten

men bara för denna gång. Nu väntar nog 2 tuffa veckor med massor med jobb. Fast jag får ju ledigt ytterligare 3 veckor sen. Det är alltså inte så synd om mig med andra ord. Även om det känns lite motigt...

I går var vi på födelsedagsmiddag hos Adam. Maggan hade fixat (måste ha tagit en evig tid med allt smarrigt). "Försnacks" och jordgubbscider, grillad fläskfilé, potatissallader, grönsallad, såser, vin, jordgubbstårta, m.m. UNDERBART GOTT!!! Tusen miljoner tack!
Vi höll ut så länge vi kunde, sen bar det hemmåt. Nellie hade faktiskt sovit 2 timmar på dagen och var hyfsat pigg. Barnen slocknade utan större procedur 23:30.
I morse sov jag och Nellie ända till 10:30! Har aldrig hänt förut, och det var väldigt skönt med en ordentlig sovmorgon. Tuva däremot studsade upp vid 8 och fick inte den sömn hon behöver, men det är ju sommarlov...

Klippte gräset idag. Trodde jag skulle svettas ihjäl. Det var stekhett idag. Barnen har badat i poolen, och jag tog oxå ett dopp. Det nästan fräste när man doppade det heta fläsket...

Har snart läst ut boken. Måste nog gå och göra det nu tror jag. Eller om man ska glo på Beck, som man förmodligen sett förr.
Måste väl försöka somna i tid när man ska upp och jobba. Lite jobb-ångest har jag nog ändå....

Kramisar!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Mmm, det var mycke trevligt i lördags!
Härligt att ha er hos oss...som alltid!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback