Stadstur

2:a dagen på simskolan. Det var över 35 grader varmt i själva simhallen. Det var rena andnöden där inne, åtminstone om man inte var i vattnet. Helt sjukt varmt! Hoppas att det blir bättre.... Efter simlektionen drog vi vidare till Östersund. Där träffade vi Malla och Wille. Började med att käka kinamat på Asian Wok. Smarrigt som vanligt.
Det bidde lite shopping oxå förstås. Tuvalisa fick påfyllning i sin garderob. Behövs verkligen eftersom hon helt plötsligt växt ur allting. Å då menar jag allting. Hux flux bara! Hittade en hel hög med kläder på rea på Lindex.
Själv shoppade jag en kortärmad blus på BikBok OCH framför allt; dojjorna jag tidigare nämnt i bloggen. Ett par Replay-sandaler med hög klack. Dom har jag suktat efter läääänge och idag provade jag dom. Kändes bra så det var inget att tveka på. Tyvärr var väl inte priset direkt lockande, men va fan.... Ursnygga är dom !!!!

Ikväll var Anders förbi med vovvarna en sväng. Dom fick vara här medans han och "Crocodile-Jason" var ner och käkade på Kaffestugan. Elvis var helt galen! Skällde på allt som rörde sig utanför tomten. Jag provade att ha honom inne istället, men då bara gnällde han hela tiden. Att säga till honom hjälpte ungefär 2 sekunder... En kaxig liten varelse det där... Barnen lyckades till slut somna, men vaknade förstås av hundskallen. (Hundskallen? Hundhuvudet?)
Kim, som varit och fraktat lite grejer, tog med vovvarna ut på en liten sväng så då somnade barnen igen.
Moa verkade tröttna hon oxå för hon gick in och la sig raklång i hallen och sov. Nåväl, han är ju himla söt och go' emellanåt... :-)

På lördag är festen och jag hittade tyvärr inget att ha på mig... Träffade Gumman på stan och det verkade som om hon inte heller visste vad hon skulle klä sig i. Vi funderade ett tag på att gå nakna, men det är väl ingen större hit. Dels blir det nog rätt kallt och sen, ja ni vet... med tanke på förra inlägget.... m.m!
Barnen verkligen längtar efter sin barnvakt. Verkar inte sörja för fem öre att dom inte får gå på festen eftersom "det är mycket roligare att vara med Mikaela!". Det känns ju bra att dom trivs så himla bra med henne.

Nu ska jag hasta upp och se om jag hinner se vädret på 4:an. Hoppas på sol på lördag!

Piss... oj, nu blev det verkligen fel... Puss och kram, ska det vara!



Kommentarer
Postat av: Maggan

Jag hoppas inte dogsen varit allt för jobbiga medan vi varit borta...Dags att komma hem och se om det går att uppfostra den lille Elvis lite grann :) Kommer imorgon!!

Postat av: Åsa

Ingen fara! Dom e för söta, även om Elvis kaxar sig ibland. Men å andra sidan, alla "barn" testar väl gränserna..
Kram, och otroligt välkomna hem igen!

2007-07-05 @ 19:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback