Varmt, varmt, varmt....

Jösses så varmt det har varit idag. Trodde ett tag att det skulle komma lite regn och åska. Det droppade visserligen lite från himlen en sväng, men inte var det mycket. T o m jag har doppat mig i poolen idag. Den höll ca 20 grader och det var rätt skönt att få svalka sig lite. Den börjar dock bli lite sunkig och det är nog dax för lite nyttigt klor igen. Det blir ju en del gräs i eftersom alla små fötter springer ungefär 400 gånger upp och ner vid varje badtillfälle...
Tittade, och drömde, i en sån där "villa tidning" på en annons om riktiga pooler. Tänk ett soldäck i trä och inbyggd pool i den.... Jodå... Dröm på bara! Och vänta tills stålarna ramlar ner från himlen, för att skita pengar har jag gett upp nu. Verkar hopplöst faktiskt. (Måste vara en skröna...!!)

I morgon kväll kommer Holken 1-folket hem. Herregud så länge dom varit borta. Och dom kommer på kvällen. Om det är mörkt ute lär man antagligen inte se dom alls, eftersom dom haft SOL, SOL och åter SOL på sin semester. Man får väl kika efter ett leende så kanske tänderna visar vart dom är.

Träffade Bubbe m barnen, Jenny och Roland idag. Var över med två bullpåsar till farmor och farfar. Det lär ju kunna gå lite bullar nu med alla gäster. Åsså kanske vi kikar dit på en fika oxå...

I morgon är det tänkt att jag och Malla ska ut och gå stavgång. He, he, låter ju intressant. Kroppen lär väl få en "äh-va-fan-ska-jag-röra-på-mig-?" chock. Man önskar att falukorven (min egen) skulle be en bön att bli stroganoff eller nåt istället för att hänga på mig hela dagarna. Jävla parasit!

Sista dagen till Stugun i morron, för den här veckan. Fr o m då får inga föräldrar vara med inne i simhallen. Fast det är endast ett fåtal som stått ut i bastuvärmen i alla fall. Undrar vad Nellie och jag ska hitta på för att fördriva en timme i Stugun... Har dom nåt fik tro? En latte sitter ju aldrig fel (nu jublar falukorven igen... vad är det med den??)

Må gott och ät päron !


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hahaha, vad dyster min arbetsdag voro utan din blogg, Åsa. Du skriver så bra att jag får ont i magen av skrattet. Eller så är det av den överfulla matdosan....Ha det gott på din semester!

2007-07-06 @ 12:15:00
Postat av: Åsa

Tack Ulrika! Jag blir såååå glad att höra att någon uppskattar mitt svammel... (Eller var det möjligen droger i matdosan...?)

2007-07-06 @ 20:22:15
Postat av: Malin

Ja det var ju riktigt ok att gå med gåstavarna. Hade musik i öronen och vind i håret. Jo jag är faktiskt lite långhårig så håret på hjässan rörde en hel del på sig. Så Åsa om efterrätten har satt sig kanske du följer med nästa gång!!!!!!

2007-07-07 @ 11:00:28
Postat av: Åsa

Efterrätter, förrätter, mellanmål... ALLT sätter sig ju numera! Skulle behöva gå-stava i flera dagar i sträck....

2007-07-08 @ 16:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback