Allergi...

Sa har Nellie fàtt en allergisk reaktion. Hon var hos grannen och kákade jordnotter och fick en massa symtom. Inte av allvarligare art (ingen andnod tack och lov). Det bidde ett lakarbesok och sen taxi till San Augustin for ett besok `pa apoteket. Antihistamin antar jag + en cortisonsalva. Lakarbesoket lar kosta en slant och jag hoppas att barnforsakringen tacker kostnaden. Kandes riktigt illa ett tag eftersom notallergi inte ar att leka med, men nu ar hon i princip symtomfri sa det kanns ratt ok. Darfor kan jag blogga lite mera nar jag anda ar igàng.

Igar akte vi till Amadorestranden. En jattefin sandstrand. Ett erbjudande, och ar man dum eller, men naturligtvis visade det sig var "time share". Det lat som att de ville visa ett nybyggt hotell och ragga turister infor framtiden, men det var varre an sa. Ett medlemsskap i 5 stjarnigt lagenhetskomplex, finns over hela varlden tydligen. Det var fint och ok att fa se anlaggningen men sen blev det valdigt obekvamt o till sist (alldeles forsent) sa jat att det var nog. Dessutom var "slutsaljaren" otroligt dryg och aven om jag badat i pengar hade jag nog knappast nappat. En flaska Anfi.vin och gratis solstolar pà stranden var lonen for modan.  Och en light lunch skulle vi bli bjudna pa. Den visade sig besta av mackor till oss vuxna och glass till barnen...

Annars har vi bara badat och matt gott. Idag blev det poolomradet som ar jattefint. Jag har haft solskyddsfaktor 587 i fejset, andà har jag fatt Hitler-mustash och stora bruna flackar i fejset.. Inte mycket att gora nat at...

Har faktiskt koapt ett paket ciggisar. Inte rokt sa mycket, men det ar ratt gott da och da... Och det var ju semesterrokning jag sysslade med innan oxa.

Idag har Tuvalisa fatt frissan fixad. Inbakade flator en bit av haret. Jag blir oxa sugen. 30 euro. Hela skallen skulle kostat 60 euro och det kandes lite for dyrt. Ar man en snaljap sa ar man... (fattades manga prickar i den meningen...)

Pa eftermiddagen idag var det "snake show" och Tuva fick kanna pa en orm. Den var 17 ar och ca 3-4 meter làng. De la ormen kring Tuvas axlar och hon ramlade nastan omkull, sa tung var den. Huuu...

Grannen har smàbarn och sjálvklart har barnen blivit van med dem. Nar Tuva och Nellie tog siesta ikvall sa kom grannbarnen over ungefar 7 ggr och fragade om de inte vaknat. Leksugna!

I morgon ska vi tillbaka till lakaren har i Bahia Feliz sa att de far se att Nellie ar ok. Nu galler det att hon inte ater nagra notter alls. Varfor hander sant har nar man ar pa helt fel stalle? Naja, det kunde ju ha gatt varre! Bara att forbereda sig pa att man numera har en notallergiker hemma da...

Na, nu ska jag knalla tillbaka och kolla om barnen har somnat. Kostar ju en hel del att blogga har, men vad gor man inte for er kara vanner....

Kramar sa lange...


Kommentarer
Postat av: Malin

Vikken j...a osis med Nellie då men tur att det inte blev värre. Och kräkbåtstur och Hitlermustach och jobbiga säljare men jag hoppas att semestern ändå har varit bra.
Kram Malin

2007-06-05 @ 08:39:16
Postat av: Åsa

Jomen visst har det varit underbart!
Tack för omtanken!

2007-06-07 @ 14:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback