Äntligen

Ja, nu har vi äntligen varit och hälsat på hos Anna-Karin. Herregud, ska det behöva ta år innan man kommer sig för? Det var ju ca 2 år sen A-K flyttade in i kåken och vi har inte varit där förrän nu. Bättre sent än aldrig, tycker jag i alla fall... Tog med en flarra vin. Vi blev bjudna på fruktsallad och glass med kaffe. Sen gick vi in på vinet. Andreas kom dit oxå, han hade sovit en stund. Tydligen jobbigt att montera ihop IKEA-möbler. Dom hade varit på IKEA och köpt utemöbler och det känns som att vi kommer att göra detsamma. Ett jättefint bord där man har två utfällbara skivor, och stolar till. Inget kostade särskilt mycket heller. Bordet gick först på 10095 kr. Då blev jag lite förvånad, men det visade sig att A-k sagt lite tokigt och att det var en nolla för mycket. Alltså var priset helt ok.  Undrar när man har tid med en sväng till IKEA. Skulle ju vara väldans kul att få ordning på uteplatsen. Och om vi skulle bli några stycken (vilket det brukar bli) så får vi plats!
Nellie och Tuvalisa hittade Sofie och dom var och hoppade lite studsmatta en sväng. Klockan har blivit över 23 och barnen har nyss slocknat. Undrar om dom sover lite extra länge i morgon (man kan ju hoppas...)

Idag var det superväder och vi for först till Fisksjön och tänkte bada. Tuvas kompis Linda kom över och hon följde med. Det var dock inte så mysigt där. Myggigt, mycket vatten (=ingen strand) och myrigt. Vi drog vidare till Övsjö. Där var det som vanligt jättefint. Såg att bl a Marja och Magnus var där, men det bidde inget läge att säga "hej" till dom. Synd, eftersom det är himla trevliga människor. Tänkte på Magnus när jag var på Kanarieöarna. Där hälsar man ju hela tiden med "Hola" (olá!). Kanske hade varit något för Magnus, jag menar med lite annat tonfall bara... ("olla"... ni vet....)

Tack och lov har Mari tagit tag i detta med presenter till skolfröknarna. Visste inte riktigt vad vi skulle hitta på. En blomsterkvast är i och för sig fin, men känns som en nödlösning. Jag får för mig att fritidsfröknarna får aldrig något och jag skulle gärna köpa något åt dem alldeles själv. Vi får se om jag hittar på nåt.

Måste ner på Stööks och kolla om det finns några fina skor till Tuva inför skolavslutningen. Jag har nog inte riktigt hajjat att det är dax, och därmed har det inte blivit några avslutningskläder ännu. Tuva verkar ha växt som en galning och hon har snart växt ur alla sina kläder igen... Det blir liksom i perioder när man upptäcker att hon inte har nåt att klä på sig...

Nä, nu ska jag gå upp till min make och se om han hittat nåt spännande att titta på. Tv:n alltså...

Krumilurisar från mig så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback