Fredag

Varför lyckas jag inte lägga in bilder i bloggen? Irriterande! Nåja, jag har ju skickat dom för framkallning så någon kanske får se dom i alla fall...

Konstigt med en arbetsdag och helg igen. Fast ganska skönt.
Nu har barnen knoppat in efter en speedad kväll. Ibland undrar man var all energi kommer ifrån egentligen. Den är helt otrolig strax innan nattningen. Förmodligen är det rätt tacksamt att göra mamma vrång. Men jag måste säga att mitt samvete är inte helt ok för jag hör hur käften går på mig hela tiden! Nån som läst "Mamman som tjatade så hon dog"? Jag ligger nog i riskzonen är jag rädd... Hoppas jag inte är ensam om att känna så, för då kanske jag måste söka hjälp...

Väntar på att klockan ska bli 21. En film på tv som jag ska bänka mig framför. Kim är på fest med sina jobbarkompisar ikväll. Han hade köpt en födelsedagspresent till Rune som fyllde pensionär igår. Jag rimmade förstås... Få se om jag kommer ihåg... :
"Pensionär, en riktig höjdare.
På heltid bli en hobby-slöjdare.
Snickra och greja hela dagen,
utan att behöva tänka på "prästkragen".
Eller vill du jobba ideellt?
Och göra en insats, så snällt.
Om slantarna tryter utan lön,
har du ju kontakter - så be en bön..."

Ja, han är ju kyrkvaktmästare, ifall det kan bringa lite klarhet i mitt märkliga rim.

Idag ringde jag in till dietisten på Östersunds sjukhus, som hade hand om Nellie när hon var mjökproteinallergiker. Hon tyckte absolut att dom skulle "ta över" direkt på barnkliniken och utreda jordnötsallergin. Det var tydligen inte helt okomplicerat. Man utreder graden av allergi, m.m. Känns jättebra. Dom kan ju det där + att dom kan bemöta barn på ett helt annat sätt än "vanliga" vården. Ska ringa allergisköterskan på måndag.
Det visade sig oxå att jag hade behövt tilläggsförsäkringen "Resplus" för att få ut någon ersättning för de utlägg (bl a läkarbesök på 50 euro!) som uppstod på Kanarieöarna. Funderade ju på den försäkringen, men ni vet hur man resonerar... Det händer ju inget liksom... Lätt att vara efterklok!
Dom utreder förmodligen även de andra allergisymtomen som Nellie visat. Troligen häst. Och vi som skulle vara hundvakt i 2 veckor snart. Barnen har självklart sett fram mot att få ha "egna hundar". Men det lär inte vara någon bra idé att utsätta Nellie för en massa hund just nu. Risken är då stor att hon blir allergisk även mot dom, och det vill vi verkligen inte!

Nä, nu är det nog dax att knäppa på dumburken och slå sig ner bekvämt i soffan. Det är stekhett uppe i huset men jag antar att det blir lite svalare snart.

Hoppas ni har haft en bra dag i sommarvärmen! 
Många kramar från mig!



Kommentarer
Postat av: Malin

Kineskiska nakenhundar kan ju allegriker ha och jag tror väl att även pudlar ska gå bra?!!!!

2007-06-11 @ 16:50:26
Postat av: Åsa

Tack för tipset! En kinesisk nakenhund har jag alltid velat ha... (inte!).
Finns dock en ras som heter pumi, som är rätt söt!

2007-06-12 @ 08:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback