Sista dagen...

Ja, innan semestern alltså. Ser fram emot lata dagar samtidigt som jag är full av visioner. Satt i fikarummet igår med ett par jobbarkompisar och vi pratade om allt från hemmagjorda garderober med skjutdörrar, gardiner på altanen till planteringar i trädgården. Och jodå, jag ser framför mig hur fint man skulle kunna göra, men sen faller det på det praktiska. För min egen del i alla fall. Gubben är ju händig, men det är inte alltid han delar mina utsvävande idéer....
Verkar ganska nära ändå att vi köper färg till barnens numera lekrum. Vi gjorde ju om Tuvalisas stora rum till enbart lekrum, och fixade det lilla rummet som hennes sovrum. Men om barnen ska sova tillsammans går det inte att sova i det rummet. Det blir för varmt helt enkelt!
Så nu är planerna att de ska få sova i stora rummet igen. Om man rensar rejält i barnboks- och leksaksdjungeln så blir det nog jättebra. Frågan är vad man ska göra av alla grejer... Känns ju rätt onödigt att slänga. Man kanske ska hålla ögonen öppna efter någon "stor-loppis" att stå på. Och jag tror att kyrkan skulle ordna loppis i höst. Var ju en i höstas oxå.

Äntligen har man fått ett livstecken från fam. M.M.M.M (nej, det är inte Marabou...) Låter väl himla otrevligt med sol, shopping och lata dagar. Säkert äcklig mat och vin som smakar piss....  Avis? Nääääääääääääää..................
Vi hade vovvarna hos oss igår kväll. Båda är väldigt tålmodiga med min yngsta dotter. Helt plötsligt står hon och drar Elvis (en av hundarna altlså...) i svansen. Han ser inte lycklig ut, men gör inget... Försöker verkligen tuta i henne att man inte gör så. Hoppas mina ord går in innan Elvis säger till på sitt vis... Suck!

Förra veckan när vi hade hundarna så råkade garaget stå helt öppet, dvs man kan gå rakt igenom från baksidan och ut. Plötsligt var Elvis försvunnen! Shit P !!!! Kim rusade ut för att börja leta. Då stod Elvis på bron och ville in. Duktig vovsing!

Kanske man ska fira semestern ikväll? Grilla marinerat älgkött blir det i alla fall.

Kram på er !


Kommentarer
Postat av: Maggan

Bland det bästa med att åka bort är att komma hem...liite hemlängtan får jag allt när jag läser om er därhemma! Det är tur att du finns...

Postat av: Jannike

ja då vore det ju kul om vi såg er nåt i Östersund under semestern - välkomna!!
Kram från Rehnholms i Torvalla

2007-06-29 @ 22:18:05
Postat av: Åsa

Kul Maggan att du äntligen har hittat en dator att blogga på. Det var inte utan att jag saknade dina ord!

2007-06-30 @ 20:42:44
Postat av: Åsa

Ja jäsiken! Måste ta oss i kragen och göra en repa till Körfältet! Från ord till handling kan steget ibland vara vääääldigt långt, men nu bestämmer vi helt enkelt att vi dyker upp nåt! Jättekul (tycker i alla fall vi...)
Å här har det bakats bullar idag så passa på och kom hit om ni är på byn. (Mmedans det finns nåt kvar alltså... Mannen i det här huset är rätt grym på att sluka bullar...)
Kram på er alla Renholmare!

2007-06-30 @ 20:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback