Sommarpresenter

Det verkar vara en del att tänka på när det gäller saker som hör till när man är klassrådsrepresentant... Visade sig att vi (jag och Mari) skulle fixa nåt gott till terminens sista dag. Och att vi skulle ha fixat nån skolresa någonstans... Jaha... kanske man kan försöka komma ihåg det till nästa år då...
Tack och lov har Mari fixat och trixat det allra mesta. Jag är mycket tacksam för det! Mari skulle fixa glass tills i morgon, men varken ICA eller Konsum hade några glasspinnar hemma. Så hon drar till Bispgården ikväll för att haffa Hemglassbilen. Vad gör man inte för sina barn?!
Så kom vi då på att det finns laktos- och ev. njölkproteinallergiker i klassen. Vi bestämde oss till slut för isglass!
Och presenten till fröknarna är fixad. Även detta av Mari förstås....

Åsså kom jag på att den personal som endast jobbar på fritids kanske aldrig brukar få någon sommarpresent? Och dom tar ju hand om våra guldklimpar dag ut och dag in. Så jag skrev ihop ett litet "tiggarbrev" och de som vill vara med på en liten present kan lägga 20 spänn. Det borde man väl tycka är rätt ok va'?

Var tvungen att ringa Maggan idag och förklara att jag ser ut som en a-lagare i håret. Det är fett och äckligt. Fick tipset idag att prova att duscha lite oftare....  Tack Tomas, det har jag aldrig tänkt på. Räcker det inte till jul och midsommar?
Tror att det fanns nåt dundermedel på salongen, så det blir nog bra med det.
Herregud, hon (Maggan alltså) hade börjat jobba kl 8 i  morse. Och jag ska dit kl 18 och det lär ta nån timme. Hoppas hon inte somnar eller är så kräkless att hon spyr på mig...

Satt och surfade lite på nätet och hamnade (av någon outgrundlig anledning) på en sida med tips och råd för att skriva en bok. Först och främst behövs en början, en mitt och ett avslut. Nån som har någon bra ide´? Hojta i så fall...

Nu är ciggen slut.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback