Tidnings-anka?

Eller är det bara jag som reagerade på texten i dagens ÖP. Angående att trafikolyckorna ökar och nollvisionen är hotad..... 

"Nollvisionens mål om 270 döda kommer inte att nås.
I år har 152 personer dött i trafiken."


Hade det inte varit lämpligare att skriva: "Nollvisionens mål om 270 döda kommer dessvärre att överstigas. Hittills i år har 152 personer dött i trafiken."

Att skriva att målet på 270 döda inte kommer att nås låter som en besvikelse över att för få omkommer i trafiken....

Visst, jag är en nördig ordbajsare, men visst har jag lite rätt?


Kommentarer
Postat av: Maggan

Jag kan inte låta bli att undra vad de hade för betyg i svenska? Eller det kanske man inte behöver läsa om man pluggar till journalist...
Håller med dig till 100!

Postat av: Malin

Journalister har ofta ankor i tidningarna tycker jag. Felstavat och konstiga meningar mm. Fy på dom.

2007-06-20 @ 12:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback