Grattis farfar !

Sov du lilla videung, och halva vem kan segla för utan vind. Ja, ungfär så länge tog det för barnen att somna ikväll. Klcokan har blivit 20:24 och dom var aströtta. Maggan och Micke kom och hälsade på. Himla trevligt. Dom är så trevliga att man ibland önskar att dom bodde här !

Nellie och Tuvalisa passade på att verkligen rå om Micke ikväll. Direkt när han satte sig i fåtöljen så hade han två tjejer i knät (och det var inte mig och Maggan...). Nellie passade på att borsta håret på honom (kanske inte såååå mycket att borsta, men ändå....) Hon drog lite i skägget oxå när hon ändå hade chansen... Han har gott om tålamod Micke... Åkte på att borsta Nellies tänder gjorde han oxå. Nellie talade först om att hon hade "Byggare Bob-tandkräm" som var stark !!!
Gissa om mina barn avgudar Maggan och Micke ????

Idag har vi firat farfar som fyller 76 år. En blomsterkvast, och Jenny hade köpt en snygg jacka på NK som vi alla barnen (alla farfars barn, fruar och barn) gav honom. När farfar öppnat paketet så provade han jackan. Nellie satt på en stol och studerade honom. Så utbrister ho: "-Farfar, du en SNYGG !!!" Sicken tjej!
Det bidde tårta, bullar och kaffe. Bubben och Yvonne var hemma oxå. Dom skulle ha en födelsedagsmiddag ikväll, men Kim jobbar. Nån gospel-grej i kyrkan, Och barnen skulle nog inte varit så himla skojiga heller eftersom dom är kvällströtta. Farmor var hyfsat pigg, men det gör ont att se hur dålig hon blivit. Hon som alltid varit så alert och pigg. Nu så trött, svag och så påverkad av sin Parkinism. Varför, varför, varför ?

Nä, nåt roligare att skriva om. I maj blir det Kick-Off med jobbet. Till Åre bär det iväg. Holiday Club. Blir säkert jätteskoj. Jag och Anna-Karin ska bo ihop. Kanon!
Men bad i poolen avstår jag allt... Falukorven är inget jag vill visa upp. Efter sportlovet har det inte blivit nån träning heller. Maggan, den hurtbullen, både tränar body-pump, core och springer. Shit, mitt samvete sliter ont !

Idag har det verkligen varit superfint väder. Som vanligt har jag inte varit ute nåt. Åkt och handlat, men det är ju inte direkt samma sak som att njuta av solen... Nu börjar man se all hundbajs som börjar tina fram. Undrar om jag ska skjuta nästa dumma hundägare som inte tar upp när vovven bajsar på vår tomt? Nä... det vore ju dumt kanske. Men ska det vara så svårt att ta en bajspåse och plocka rätt efter sin lilla hund? Så slipper det hamna i min gräsklippare? Eller på mina barns skor (eller i värsta fall, kläder) ?

En annan sak! Jag har faktiskt spelat poker på nätet... Två gånger!!! Första gången vann jag 61 kr (Wow!!!). Andra gången loosade jag 50 kr... Ja,ja... man får väl öva lite...

Nä, nu är det kväll och jag säger "Godnatt alla sötnosar! Sov så gott "



Kommentarer
Postat av: Maggan

...gissa vilka som älskar dom där två sötnosarna lika mycke som vi blir omtyckta (er åsså för den delen...)??? Jag tycker det är så skönt att sitta o prata me dig Åsa, bara så du vet!! Varför har VI inte tagit oss tiden att göra det... vi har pratat om det i 100 år elr nåt...men vi har inte fått "fingrarna ur"...Bra blir det i alla fall, när vi väl får till det!

Postat av: Åsa

Dito, Maggan! Dito !!!!

2007-03-25 @ 19:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback