Home sweet home

Ja nu är man hemma igen. Det har varit en trevlig vecka med helt ok väder. Två dagars slalomåkning i Åre Björnen. Tuvalisa älskar att åka slalom. Hon är inte alls bangen. Dag nr 2 så blev det slalompremiär för Nellie. Hon åkte knapplift och "slalom" med pappa. Så liiiiten hon såg ut! Backen var egentligen ingen backe. Som killen jag köpte liftkort av beskrev det: "Som en gräsplan, fast med snö på".
Liftkort ja... en vuxen var det som behövde betala. 305 pengar för en dag. Huvva! Jag har upptäckt att det är år 2007 och att även liftkortssystemen förändras. Senast jag åkte i Åre-trakten var ungefär 1800 kallt. Då hade man liftkortet i ett "utdragssnöre" som satt fast lite käckt i en sån där rulle fäst i jackan. (Är det någon som är lika gammal som vet vad jag pratar om??)
Nu fick man ett plastkort och när jag kom fram till första liften började jag febrilt att leta efter ett hål att stoppa kortet i, för avläsning. Nix pix! Då provade jag att vifta lite coolt med kortet framför "liftburken". Inte det heller...  Tuvalisa stod bredvid och jag tyglade min tunga. Frågade lite snällt de som stod bakom mig och det visade sig att man bara behövde vifta med kortet, fast på andra sidan där det var som en platt skärm på ben (?!). Till slut kom jag in till liften. Killen bakom mig gled upp och sa att jag behövde inte ta ur liftkortet ur jackan varje gång utan det räckte att jag hade det på vänster sida i jackan. Så fiffigt! När man vet hur det funkar alltså!

Det blev bad, bastu och dusch på ÅreFjällsätra oxå. Dom tände ljus och serverade juice innan badet. Mysigt!
Tyvärr har jag haft väldans ont i nacken ett tag. Och det bidde huvudvärk av det (tror jag) som var i princip konstant. Inte skönt. Bestämde mig till slut att jag måste göra nåt åt det. Bokade tid hos naprapat på Tott. (Så här i efterhand vet jag inte om hon var legitimerad, men jag lever ju i alla fall ännu...)
Jag säger bara en sak... KNAAAAK, CHRUNCH, SPRAK !!! Hon sa åt mig att andas in och sen ut. På utandningen passade hon på att "knäcka" till i ryggen så det bara small. Jag stönade högljutt på den lilla luft som fanns kvar efter min utandning. Det där gjorde hon om på lite olika ställen i nacken o ryggen och det var inte långt ifrån att jag började fundera på vad jag egentligen gjorde där. Till slut gav hon sig och masserade istället. Inte skönt det heller. Hon tog i som Magnus Uggla, ja... för kung och fosterland alltså... 

Barnen hann inte mer än innanför dörren förrän de ville gå till Maggan och hälsa på. Det som är så bra med Maggan är att hon säger ifrån om det inte passar. Därför var det idag ok att ringa och kolla om de fick kika över. Nellie slog numret nästan själv! Så nu är dom alltså där en liten stund. 
Man skäms ju, M & M har tagit in posten och matat fiskarna en hel vecka. Och vad har jag köpt som tack för hjälpen??? Jo, det här:                                              (nån som såg vad det var? Nä, precis, eftersom det inte var nånting...) Nåväl M's, det får bli nåt senare. Alla hjärnceller är inte på plats alltid... (trots att dom är få!)

Hmmm... känns som att jag skulle kunna skriva MASSOR idag, så det är bäst att ge mig nu. Återkommer med all säkerhet!

Kram på er alla !!!!

(Å i morgon är det Melodifestivalen !!! Köpte skivan idag faktiskt. Jo, jag diggar fortfarande Magnus Carlssons låt. Men vem vinner? Tippar på The Ark, Andreas Johnson eller Måns Zelmerlöw?)

 

Kommentarer
Postat av: Maggan

Det var så härligt att tjejerna kom alldeles själva. Nellie berättade stolt hur hon åkt lift för första gången, "inge otäckt alls". Hur gulligt som helst! TuvaLisa kom åsså ihåg att "mamma o pappa hälsar till er alla". Va stor hon blivit!
Å det det där med att man måste ge nåt så fort nån hjälpt till...GLÖM DET!! Ni hjälper ju oss en annan gång...Skönt att ni är hemma ialla fall!! Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback