Mätt och belåten .... igen ....

Ja, idag bestämde Tuvalisa middagen. Det blev Kaffestugan. Inte så dumt! Jag svullade ordentligt med Filé Oscar. Mums, mums. Kim tog en pizza och barnen delade på en kebabtallrik. Inte helt lyckad tajming kanske, eftersom det var ett sällskap där på ca 30 pers som väntade på sin mat först.
Tuvalisa hann nästan dö av svält innan maten kom...

Det bidde lite slalom oxå. Men backen var inte så kul. Isig och moddig. Inget för mig. Om man som vuxen ska åka i barnbacken med en liten som t ex Nellie, så kostar det fullt dagspris, dvs 90 kr. Det kan inte jag fatta. Förut kunde man ju betala typ 40-50 kr för det. Måste nog meddela kommunen mina åsikter. Tydligen är det flera som tycker samma sak.

Ikväll är tjejerna trötta. Nellie sov i och för sig ända till kl 8, men Tuvalisa vaknade kl 6 och somnade aldrig om. Trots att hon gick och la sig ett par timmar senare än vanligt. Hon har ju haft ont i ett öga och vi kör ögonsalva 4 ggr/dag nu. (Gäller bara att komma ihåg..)

Snart är Bollibompa slut och då blir det tandborstning, kvällskissning och godnatt för de små prinsessorna. Antar att dom lär somna rätt snabbt. Själv skulle jag kunna tänka mig att jäsa under en filt i soffan ikväll och glo på tv:n. Hoppas det är nåt bra att stirra på.

Vi hörs! Kram på er!!!


Kommentarer
Postat av: Maggan

Kaffestugan låter inte dumt...själv avnjöt jag rester från igår. Du vet pajen o salladen, mums!!
Jag har haft en sån där ligga-under-filten-titta-på-tv-kväll. SÅÅ SKÖNT!! Dirty dancing 2, helt ok! Dans och heta rytmer får i alla fall igång mig..både här och där...Det där lät skumt, det var nämligen lite tårar som trillade...igen!

2007-03-17 @ 22:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback