Ser ut som ett troll...

Godkväll!
Här sitter man som en vinkäring och dricker ett glas rött. Fast det var länge sen nu... och ack, så gott det är. Hade man levt i Frankrike så hade det väl inte ens varit värt att nämna det på bloggen antar jag.

Jag är ibland inne och läser på "Jenilis" blogg (ärligt talat vet jag inte vem det är, men det är en pluggarkompis till Maggan, som verkar vara skitfrän!) Hon skriver så himla kul jämt och har massor med kommentarer. Så i dag var jag tvungen att fråga Malla om hon tyckte min blogg var tråkig. Hon sa att hon tyckte att det var kul att läsa den.
-Varför kommenterar du inget då? frågade jag. -Vad ska jag skriva då? undrade hon. -Jag vet inte, vad som helst, bajskorv kanske? sa jag. (Hur intelligent som helst, för vem vill inte ha en blogg som kommenteras med "bajskorv"??? E' man en idiot så e' man... inget jag kan rå för!)
I alla fall så bestämde vi att vi skulle ta en shoppingdag i stan inom snar framtid. Bara hon och jag. Gå och fnittra, klämma på snygga... kläder, äta god lunch, osv.

I morse vaknade Kimpa med värsta "jag-har-gått-och-lagt-mig-med-blött-hår-frisyren". Jag råkade kommentera den (naturligtvis att jag tyckte den var dö-snygg..) och Nellie sa att hon tyckte pappa såg ut som Magnus Uggla i håret... Ni kan ju gissa hur det såg ut då !

Och mera om Nellie bara måste jag få berätta. När jag kom hem från jobbet idag hade jag tagit svängen förbi Bolla, ja vinkäringen behövde ju fylla på, och då sa Nellie glatt när jag kom in i hallen: -Har du köpt VIN ??? Snacka om att hon redan vet vad saker och ting är... Bra? Inte bra?

Under middagen satt hon och sa: -Skit i det! Skit i det! Skit i det!  .... Man bör nog rannsaka sig själv när det gäller ordförrådet... (eller kanske det egentligen är nån fröken på dagis som säger så.... ja, så är det nog...)

Kim berättade att när han hämtat Nellie på dagis idag så hade vaktmästar-Seppo jobbat i ett förråd där. Nellie hade frågat: -Va heter du?  -Seppo, sa Seppo (öh...)  Nellie tittade på honom en stund och så sa hon:  -Du ser ut som ett troll !    Iiiiiiiiihh, sicken söt tjej man har!

Pratade med Jenny ikväll. Hon kommer hem i helgen. KUL! Hoppas på att få träffa henne ordentligt igen.

Och hallå alla ! På påskafton är det röj på Lergodset. Två band som lirar, bl a kusse-bandet "Via rectum" (eller förresten, jag är inte släkt med Lennart  för det är säkert han som kommit på namnet...)
Har bestämt att Malin ska med ut! (Inget att snacka om vettu!)
Fast det är ju en liten detalj.... barnvakt... Antar att vår "standarbarnvakt" ska ut och parta hon oxå... Nåväl, det kanske löser sig om vi har tur!

Nä, nu ska jag ta en puff och sen en dusch. Och ikväll är det förbaske mig "Grey's" i alla fall!! Yes!

Skål på er ! Vi ses på Godset på påskafton !!!!


Kommentarer
Postat av: Helena

Idag var Agnes och hälsade på på dagis. Och då träffade vi Nellie. Jag fick mycket bra hjälp med påklädningen av Agnes när vi skulle gå hem ;-)
Både tjocksockar och stövlar kom på plats av sig självt, utan att jag behövde göra någonting ;-)
Hon är så söt och hjälpsam!

2007-03-21 @ 22:33:58
Postat av: Maggan

Åhh, jag vill åsså gå på Lergodset på påsken...kan inte jag få hänka på er??(FAST du önskar att jag hade viktigare saker för mig...ex. sitta barnvakt...:)) Jag antar min man har fullt upp med sin nya "bebis".

2007-03-22 @ 08:26:16
Postat av: Jane =)

Tjena snygging!!

Kanske detta kan bli vårt supp för den gamla goda snigelposten?! -Saknar den!!
Du skriver aldrig tråkigt, don´t worry =).
Det är bara upp till andra slapphäckar att logga in! Borde kanske lägga din blogg som startsida!!! Då vaknar man väl i alla fall.

Har gått och köpt mig en unghäst (4år) som är otroligt duktig på att bocka i galoppfattningen!! Får se hur länge jag har mitt korsband (nya!!) i behåll denna gång... Wilma har ju snott Bolero.
Tänkte på dig när jag shoppade, du skulle ju bli min nästa sponsor!!! Rik än??? -Ge fan i B-affären så går det fortare. =)

Oj, oj!! Kontoret skriker sig hest efter mig!! Skulle ju bara iväg och ta ut ett kontoutdrag.

Miss U!

Jane

2007-03-22 @ 10:40:09
Postat av: Åsa

JANE!! How wonderful to hear from YOU !!!! Det där med snigelposten gav jag upp. Den verkade funka bara ena vägen... :-)

Jasså? Ny kuse? Vill ha en bild på underverket!

Inte rik ännu... Kan vi hålla kontakten ändå???

Kram !!!

2007-03-22 @ 14:24:17
Postat av: Maggan

Klart som korvspad att du ska med ut i påsk. Jag har inte räknat med nåt annat...!

2007-03-22 @ 15:05:28
Postat av: Åsa

Nämen nu har det brunnit....
Kommentaren var ju TILL Maggan, från Åsa ....

2007-03-22 @ 15:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback