Superväder !

Ah, vilken härlig dag! Solen har värmt hela dagen. Det bidde en sväng upp till slalombacken faktiskt. Såg ut att vara riktigt bra före. Men jag åkte inget utan satt bara och njöt av solen, tittade på Kim och barnen när dom åkte och surrade med lite folk som oxå satt ute och fikade. Tuvalisa och Olivia åkte flera gånger, ända från toppen. Dom fixar den asbranta liften och backen ner lätt som en plätt. Det enda jag är orolig över är om det kommer nån fartdåre och kör på småtjejerna.

Jenny var förbi en sväng och vi satt på balkongen och tog ett glas rö...rö.... rödläsk (?)... Äh, ok då. Det bidde ett glas vin idag igen... Det är sååå trevligt att ha henne hemma. Som sagt, så bor hon alldeles för långt bort. Göteborg känns ju så ocentralt på nåt vis...

Igår var det premiärcykling för barnen och självklart har det cyklats idag me'. Flickorna har en konstig kusin. Tror att om man skulle kunna värma upp hus och sånt med honom... Kanske koka ägg på honom oxå? Han var ute och cyklade i t-shirt hela dagen och på eftermiddagen var det någon som tyckte att han hade satt på sig shorts... Visst, det är underbart väder och hyfsat varmt, men nån shorts-värme vette fan....

Betalade precis räkningarna. Suck, suck och suck! Jösses vilken hög det var den här månaden. En massa skitgrejer som inte ens är kul. Typ, bilskatt, elräkning, bensin....
Å jag som hade tänkt shoppa loss ordentligt nån dag. Nåja, man får väl nalla från det lilla som finns på det s k sparkontot då. (Som tyvärr aldrig hinner göra skäl för namnet "spar"...) Jag väntar med spänning på den dagen jag äntligen lärt mig att skita pengar. Hoppas att träning hjälper... (Uh...!) 

Nä, innan det blir för mycket skitsnackat så ska jag packa ihop för idag.

Soliga kramar på er !

Kommentarer
Postat av: axel

...det var visst shortsväder idag. jätteskönt! :P

2007-03-25 @ 20:10:15
Postat av: Åsa


Hi, hi!
Jag är väl helt enkelt en frusenlort... Kram!

2007-03-26 @ 08:53:39
Postat av: Jane =)

Hm, tror min dotter är från samma planet som dina barns kusin.... - Mäh, jag fryser ju inte!! *Nänä, skyll dig själv då!!.*

Skidbackens dragningskraft har släppt mig. Inte tillräckligt kamekaze antar jag. Så jag utsatte min unghäst för hoppning med ryttare för första gången. Det gick jättebra! Ingen flygtur denna gång. Annars brukar jag vara ganska duktig på att käka grus =). Ska nog åka och starta henne i Ammer när de har sina lokala hopptävlingar sen! Will U B there??

Din ridning då? Glömt vad livet går ut på??

Hälsa familjen

Stor kram!!

2007-03-26 @ 13:25:17
Postat av: Åsa

Klart jag måste kolla in nyhästen och grusätaren (snacka om kamekaze förresten !)

Funderar starkt på att börja hjälpa en arb.kompis med hennes kuse. Hon behöver nån som kör dressyr o det är ju det jag saknar mest! Åsså får man ju röra på fläsket samtidigt!

2007-03-26 @ 14:28:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback