Hasselnötter...

....är inte bra för Nellie ! Vi tog ju blodprov i juli och fick besked, vid pricktesten idag, att på en skala 1-6 så låg jordnötsallergi på 2 (inte så våldsamt högt alltså) men hasselnöt visade en 4:a. Totalt nötförbud alltså. Pricktestet visade mindre utslag på häst och gräs och en jätteblaffa på björkpollen. Jaha... då är det bara att se fram emot en antihistamin-vår. En läkare skulle i alla fall ringa oss och prata om saken, både vad gäller pollen och nötter.

Nellie och jag gick till Malla och hälsade på. Har aldrig varit på Länsstyrelsen, förrän nu då. Hon gjorde sällskap på lunch. Vi hamnade som vanligt på Asian Wok. Sen återgick Malin till sitt hårda arbete (?) och vi traskade på stan en sväng. Var inte på direkt shopping-humör så det bidde inte så mycket alls. Köpte ett "pussel" (man skulle bygga Villa Villerkulla... det var dock rena rapplet...) till Nellie för att hon var så himla duktig på sjukhuset. 12 pricktester var det totalt och dom sticker ju liksom litet hål i huden för varje prick. Inte så farligt egentligen, men är man 3 år så kan det ju lätt upplevas värre. Men Nellie var superduktig!

Tuvalisa gjorde sällskap med Axel (och några till, stora grabbar!) hem till Maggan. Hon blev klippt (glömde "tacka" för det...), fick fika och tittade på film. Kan det bli bättre???

Annars är jag allmänt förvirrad känns det som. Jag glömmer saker, bokar upp saker när jag egentligen har annat för mig, känner mig lite stressad över småsaker.... Antar att jag har ägnat för mycket hjärnkapacitet till allt mitt tänkande om vad jag ska hitta på sen. När Aktsam-tiden är förbi. Jag måste nog försöka inse att jag har faktiskt ett år på mig att lösa saken och att jag behöver inte fixa allt på 3 veckor... men det känns lite så ibland...

Ska bänka mig framför TV3 kl 21 (eller hur Jannike) och kolla på nåt program där bl a Mia Törnblom ger råd. Kan ju vara intressant.

Och förresten... det är en älg mindre på Kims jaktområde idag. Pratade med Kim och man måste ju fråga hur det gått (även om jag totalt saknar inlevelse i frågan....). Kanske kommer han hem och nattar barnen i morgon. Då vet jag två småglin som kommer att bli sååååå glada!!!!

See U later !

Kommentarer
Postat av: Maggan

Jag vill så gärna se det programmet nån gång, verkar intressant!
Får ta det när Mike kommer hem...

Postat av: Jannike

Åh vilken otroligt härlig och vacker kvinna, denna Mia!! Om än högljudd och intensiv...."hi hi".... kanske därför jag gillade henne!!!
Kram och sov gott - försök släpp dina ideer ÅTMINSTONE när du ska sova!!

2007-09-03 @ 22:25:51
Postat av: Malin

Tack för titten igår. Hoppas pengarna har kommit för biljetten till stora stada och stora premiären i november.
Även jag kikade på tv3 och Mia, spelade faktiskt in så om någon (Maggan) vill se så är det inte en omöjlighet.
Håll tummarna för att jag får sälja mc:n idag!!!
Kram Malin

2007-09-04 @ 08:31:27
Postat av: Hanna

Ja den där jädrans allergin, det där med nötter är så svårt att undvika, speciellt när man är liten..uscha! vi var med wille till prick testeriet förra veckan både päls & pollen.... så jävla onödigt!! kram till dig och tjejen

2007-09-04 @ 08:47:48
URL: http://blogghanna.blogg.se
Postat av: Åsa

Maggan, jag hade på känn att du kanske ville se programmet. Jag har spelat in det åt dig !
Jannike. Ja tänk vilken glöd hon har! Det fullkompligt stänker energi och "goda tankar" runt henne! Jag gillade henne oxå.
Malin, stålars har kommit på mitt konto. Dom lär inte ligga och skräpa där nån längre tid....
Du vet att jag håller tuttarna för mc:n...
Hanna. Jasså
Wille oxå... fy bubblan va trist! Bara att se fram emot en medicin-vår. Om det är svårt att ge ex. Clarityn (det smakar väl inte skitgott direkt...) så har jag tips på samma typ av medicin som smakar gott (godis faktiskt!). Kommer inte ihåg namnet nu, men jag har flaskan hemma.
Kram på er alla!

2007-09-04 @ 09:27:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback