Insats för byn?



Taget ur Ticknets biljettförsäljning...

ALLT FÖR BYN, tisdag 6 november 2007, kl 19.30


Wallmans Intiman, Stockholm

Nu är det TV3 ihop med Wallmans Nöjens tur att göra en punktinsatts för glesbygden. I Allt för byn får ett par eldstjälar i jämtländska orten Hammarstrand chansen att blåsa liv i sin älskade hembygd. Under hösten ska de själva sätta ihop en ensemble och skapa en egen revyföreställning. För att lyckas måste de engagera byns alla 1 100 invånare i uppdraget. Om de ska nå målet - en uppsättning på Intiman i Stockholm - behöver de skaka liv i ortens framtidstro. De måste förmå invånarna att vilja göra precis Allt för byn.














Vaddå förmå invånarna att vilja göra precis Allt för byn...? Har jag missat nåt eller...?
Hmmm... Dom kanske säger till när det är min tur....

Kommentarer
Postat av: Jannike

... det räcker ju med att du bara visar dig på film - då gör du ju nåt för byn!!!!!
Kram!!

2007-09-01 @ 22:34:50
Postat av: Maggan

Dom får det att låta som om det synd om oss på nåt vis?! När det i själva verket är tvärt om...
Vi ska visa dom när vi kommer ner på premiären!

Postat av: Jannike

... så tolkar inte jag det...
jag tror att
det är en del i det här konceptet och en av anledningarna till att man valde Hammarstrand - det är en glesbygdskommun, med utflyttning,arbetsbrist mm - ett sätt, som Per säger, att sätta Hammarstrand på kartan - och för att det ska lyckas, om jag förstått rätt, så får dom ju hjälp från folket på byn - snickare, järnhandlare, privatpersoner, publik vid uppträdanden av alla de slag.... Väldigt många vill ju mer än gärna bidra och hjälpa till om dom kan!!! Alltså har dom fått invånarna till att vilja göra ALLT FÖR BYN!!!!
Så var det ju i Rognan, i Norge... Alla ville få fart på bygden!!
Kram på er i söndagssolen!!

2007-09-02 @ 11:16:59
Postat av: Ulrika D

Igår drog jag mitt strå till Allt för byn. Tipsade Tobbe & Robban om en kul episod i livet. Nu var jag ju lite uppfriskad, inte uppfriskande, som jag då ville tro. Hoppas inte att de tar med det i showen.....

2007-09-02 @ 20:01:33
Postat av: Åsa

Hmmm.... Jag kan tänka mig att du inte har hållit inne med detaljerna... :-) Vem vet, kanske får du del i showen på så vis! Ska du till Intiman i november?

2007-09-02 @ 20:06:31
URL: http://ace67.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback