Biff, vin och schweizernöt!

Proppat magen full med godsaker igen...  I dag fixade jag och Nellie middagen. Köttfärsbiffar. Fanns inga havregryn eller ströbröd så man tager vad man haver... Det bidde smulade korvbröd med havredryck! Funkade skitabra eftersom det blev hur gott som helst! Jag är mycket nöjd eftersom jag även lyckades med såsen. Annars brukar det alltid vara Kim som står för såsen (öh..?).
Tuva sa under middagen: "Bomber och granater, va gott!!!!"  Ett helt ok betyg....
Kan varmt rekommendera fetaosten som vi provade. Det är ICA's ekologiska fetaost, och den var grymt god!!!!

I går kväll dundrade åskan rejält här en stund. Diesel var rätt brydd, men barnen verkar bli bättre och bättre på att inte bry sig om den. Skönt!

I dag åkte vi in till Åre och käkade först lunch på Max. Ja, jag vet... barnen ser snart ut som hamburgare, korv och strips... Men vi äter ju "bra" mat i övrigt så det är nog ingen fara. Sen gick jag i lite affärer på stations-huset. Blev lite smått och gott som nagellack, ögonbrynsplockare (glömt hemma!), hårspännen och "Tamagochi-spel" (Ursäkta ev. felstavning).

Har ju sökt jobb oxå... Ett av jobben har jag "lagt på hyllan" eftersom det inte verkar vara så intressant som jag trodde. Men så har jag sökt ytterligare ett - och det tror jag verkligen att jag vill ha. Ansökningstiden gick ut i fredags men jag har tyvärr inte hört något om intervju, så det kanske bara är att glömma....? Måste nog ta och fila på mitt personlige brev kanske??? (CV:t är väl inte mycket att göra nåt åt antar jag....)
Nåja.... förr eller senare lär det väl lösa sig. Men det vore mer än härligt om man slapp stämpla.

Å förresten! Ett stort, stort grattis till Gustav Larsson, som inte bara knep en silvermedalj i tempo (cykling) idag, utan även lyckades hålla mig helt fången vid tv:n under loppet!!!

Vi ses! Kram!


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Tuvas middagskomentar, "Bomber och granater", den var riktigt bra! hahaha!

Jag håller tummen för jobb!

Kram

2008-08-14 @ 11:12:30
Postat av: Åsa

Tack för "tummhållningen"! Hoppas det hjälper.

Å nu är snart sommaren slut. Och guuuud va vi har träffats mycket... :)

Nåja, vi kanske kan ses även när höstlöven faller...?!

Kram!

2008-08-14 @ 20:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback