Blivande agility-stjärna???

Inte jag alltså, för så jäkla bra på att hoppa och krypa i tunnlar är jag inte... Men vad sägs om Diesel?
Var iväg till Brukshundsklubben ikväll. Där var oxå Eva. Och hon bjussade på kaffe (tror jag, eller skulle jag ha betalat en slant????) och vi började med ett litet spår. Tydligen "avdunstar" vi massor med "personliga partiklar" (hmmm?) när vi rör oss. Så jag traskade en liten "banansväng" och sen skulle det ligga ca 20 min. och lukta gott... eller i alla fall lukta...

(Oj, ett liten "vad-gör-hunden-nu-då-paus. Svar: Står i sandlådan och käkar papper.... Ok, nu gör han inte det längre!)

Ja, spåret ja. Eva talade om hur jag skulle göra, men jag vet inte om jag lyckades någe vidare. Både jag och Diesel måste ha sett ut som yra höns när vi gick omkring där. Men lite sniffande blev det allt, så han lyckades kanske liiiitegrann i alla fall.
Sen var jag tvungen att testa lite på agility-banan. Och det gick riktigt bra! Eva hade tonvis med levergodisar så Diesel talade om för mig på hemvägen att han tänkte nog gifta sig med henne:)

Måste dit igen och köra lite mera agility. Regnet kom och jag hade tagit massor av tid för Eva som säkert hade annat att göra med sin jycke. Så Eva - enormt stort tack för hjälpen och att du fick mig taggad att göra flera resor till klubben!

Voff, voff! (Betyder typ, godnatt på hundspråket va'?!)

Här kommer en bild på Diesels uppfödare, Carina, och vovven är hans vackra pappa. Inte illa va'?!


Kommentarer
Postat av: Jannike

Fin pappa-hund oxå.... men jag tror nog jag tycker den svarta varianten är ännu sötare!! Vad kul det låter med träning - lycka till!!

Postat av: Maggan

Va skoj! Jag blir lite avis då jag vet att Moa äälskar agility. Gjorde i alla fall, hon har inte fått prova på typ, 100 år...

Kanske kan vi haka på nån gång? Kjam!

2008-08-21 @ 06:15:59
URL: http://mags.webblogg.se/
Postat av: Åsa

Jannike - Jo, jag håller nog med om att dom svarta är finare!



Maggan - Jamen självklart! Tydligen får man åka till klubben när man vill!

2008-08-21 @ 14:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback