Saft-Maja...

...eller Saft-Fredrik som den numera även kallas, i rent könsneutralt syfte:)
Ja, det bidde plockning av svartvinbär och lite krusbär idag. Enklast möjliga lösning blir ju att koka saft. Så jag fick låna Holken 1's Saft-Fredrik.

Tog först en prommis med Diesel. Tuva hängde på med cykeln (och Nellie skrek och grinade över att inte få följa med...). Sen när vi kom hem bröt ett mindre kaos ut. Farfar var hit i dag och käkade middag och lånade 744:an eftersom hans bil är på verkstad. I Lillsjöhögen stannar pärlan. Helt ofattbart. Den har gått som en klocka sedan vi köpte den men naturligtvis blir det nåt klater när farfar lånar den. Så Kim var tvungen att åka till Lillsjöhögen för att bogsera åt nåt håll. Vet inte om det blir stan eller tillbaka hit. Suck!
Innan detta hade han precis börjat koka saften. Så det som återstod för mig att göra var att göra klart saften och tappa upp på flaskor, natta barnen, plocka ur tvättmaskinen som jag satt i gång tidigare, tända upp i pannan... åsså visade det sig att Tuva hade nåt grejs i håret och "hon stod inte ut", så det var bara att tvätta det (i fesljummet vatten).
Tänk, jag som klev upp så rasans tidigt. Jag skulle ju vilja koka lite te och sätta mig och slappa i soffan framför tv:n (som nu fungerar igen!!!). Fast det är ju inte helt försent för det ännu...

Men det gäller att inte titta på diskbänken. Där är det fortfarande kaos. Och diskmaskinen är precis nydiskad men inte upplockad... Äh, ska jag få nån "te-ro" så är det väl lika bra att börja slamra med det oxå. Och diska Fredrik/Maja förstås.

Hoppas allt går bra med bogseringen. Kim dyker väl upp framåt natten....

Ok, till köket var det ja....

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Hej!

Du måste ha fyllt matkällarn flera gånger om snart.

Riktig matmamma.

Här är det nedräkning inför Prag-resan på tors.

Har du hört nått om jobb ännu??

Ha de bra!

A-K





2008-08-26 @ 14:51:18
Postat av: Åsa

Matmamma... Nja... jag vet inte det jag.... Eller kanske förresten? Är det åldern:)?

Jasså ska du till Prag? Där är det tydligen jättefint. Kim har varit dit. Är det med jobbet eller privat?

2008-08-26 @ 16:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback