Med benen i vädret....

Inte jag alltså....!
Men det här är en allt för vanlig syn:



Ibland när jag ska gå och lägga mig så skyndar Diesel sig att hoppa upp i sängen och lägga sig på min plats före mig! Sen flyttar han sig INTE av egen kraft. Då får jag bära honom som en liten bebis och lägga honom nere vid fotänden. Då suckar och stönar han lite, innan han faller in i sin sömn och börjar snarka!!! Kul hund va'?!

Tyvärr såg jag inte "Mannen som talar med hundar" i kväll, men Kim hade sett en liten snutt. Det var om en amris (en Dajsel-hund alltså) och problemet var att den hunden tuggade på saker. Papper, plast, osv.
Ok, det måste ha varit Diesels brorsa eller nåt, för det fenomenet finns även här. Inte för att han har förstört nåt värdefullt (ännu), men han är galen i att tugga i sig skräp när man är ute och går, eller hämta papper och teckningar här hemma. Lösningen som Cesar hade var att börja spåra med hunden. Och visst, det är nog en mycket god idé att börja engagera hjärnan på doggen.

Så bara det blir vardag igen så kanske det går att "anlita" någon som kan det där med hundträning. Spåra, lydnad, agility... Nåt SKA jag göra!!! (Med hunden alltså....)

Voff, voff!!

.

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Hallå!

Ta kontakt med Åsa Häggström om kurs med Diesel.

Hon har koll på vad som är på G!

Till våren blir det nog spår-kurs.



Gott Nytt år till dej och fam.!!!!

För min del blir det Nyår i Bydalen med kärleken och Kalle/Carina.



Kramis!

2008-12-30 @ 09:13:14
Postat av: Åsa

Ja. Ska prata med henne eller någon aktiv hundkursare.

Ha en trevlig nyårshelg, och akta dig för irrande raketer!

Kram!

2008-12-30 @ 10:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback