Jag känner mig bra!

Nu vet jag inte om detta blir ett "skryt-inlägg", men det känns just idag som att jag är en rätt bra människa. Varför börjar jag helt plötsligt att känna så kan man undra...

Ja, dels måste jag säga att många kommentarer här på bloggen stärker självkänslan. Så tusen tack för det!
Sen är det dom där små tingen som oxå påverkar en. T ex att jag lämnade ett spår i AFB-Jocke F's gästbok. Till svar fick jag att han tyckte det var "gött" att jag även skulle på föreställningen i Östersund för det är "trevligt att ha dig i publiken".

Och AFB-Per var in i ett ärende. Vi surrade lite om detta med "dötiden" som butiksmänniska. Han tyckte att jag skulle hitta på nåt att sysselsätta mig med som en "bisyssla" (inte göra honung då...?). "-Jamen, vaddå?" sa jag, "jag kan ju ingenting..."
"-KAN INTE DU???????" sa Per och det lät som att han fått uppfattningen om att jag verkligen var en människa som kan ta mig för med mycket och klara det. Sånt är ju klart kul att känna tycker jag!

Visst är det väl så för oss alla egentligen? Om man bara tänker efter så är man förbannat bra helt enkelt...!

Kram på er alla super-braiga människor!!!

Kommentarer
Postat av: alias Kvasthilda

Vi har alla våra talanger. Det svåra är att begripa att man faktiskt ska ANVÄNDA dom! Se på mig, jag är dataadministratör......är det JAG det?

Postat av: Åsa

Nä precis! Du skulle ju helst sitta och vara kreativ med din konstnärstalang.
Men till en början (det blir annat sen va'?) så måste man ju dra in stålars på nåt vis...

2008-02-08 @ 15:12:17
Postat av: alias Kvasthilda

Ja sen när man är känd så kan man leva på sitt rykte....? :)))

2008-02-08 @ 15:25:56
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: Åsa

Exakt!

2008-02-08 @ 15:26:51
Postat av: Katarina.S

Visst är det så, man är bra på ganska mkt, men det är ofta svårt att inse det själv.
Du har ju faktiskt startat upp en affär tex, det är inte alla som fixar det.

Go for it!

2008-02-08 @ 15:48:20
Postat av: Åsa

Tack Katarina! I will go for it!
Ikväll är AFB-grabbsen i Lycksele. Tyvärr får de lov att stryka det orientaliska numret, men de kör i alla fall lite magdans!

2008-02-08 @ 16:08:32
Postat av: Katarina.S

Ja nu drar det igång för dom igen.
Är det idag eller imorgon, du vet jag och dagar....
Det är synd att det är så långt upp, jag skulle gärna se det en gång till!
Varför stryks det orientaliska nunret, nån som är krasslig?

2008-02-08 @ 16:25:19
Postat av: Jannike

Va... var har det kommit fram att det orientaliska ska strykas??? Int´hört nå, ja....

2008-02-08 @ 16:44:38
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: Berit

Hej Åsa !
Nu är jag inne på din blogg, jätteroligt..
Det är faktiskt så att man måste få känna sig "betydd" också. Det är väl jätteroligt att du får höra att du är en människa som kan ta för dig mycket. Lyssna på det, sträck på dig, fundera över detta och du kommer nog fram till att du är nog det när allt kommer omkring. Vi alla måste få uppmuntran och få känna sig behövd och att få höra att man är duktig på nåt. Jag brukar försöka komma ihåg att säga nåt positivt åt till nån som man träffar på och så... Man skall försöka glädja och glädjas med....Ju mer kärlek, desto mer får man tillbaka. Ja, allt det här låter så klokt, men man kan ju försöka tänka på det....
Hej då från
Berit.

2008-02-08 @ 21:39:47
Postat av: Åsa

Katarina och Jannike - Jo, det lät som att det var tidsbrist. Alltså, dom får inte den tid hela showen tar... I alla fall så fattade jag det så... Trist!

Berit - Välkommen hit! Kloka ord av dig, jag håller med. "Gör någon glad varje dag, även om det så bara är dig själv!"

kram på er!

2008-02-08 @ 22:29:17
Postat av: Jannike

Ja jag fick ju höra det av Niclas ikväll, när han och sonen satt i lastbilen på väg upp till Lappland... där jag är född alltså, om ni missat det.... sen har jag nog aldrig varit dit... Showen fick bara hålla på till 21, inte en minut längre "typ"...

Kram på dig!! Ha en bra helg!!

2008-02-09 @ 00:20:54
URL: http://pyret07.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback