Konstnärer, speciella människor?

Är konstnärer ett speciellt släkte? Eller är egentligen alla människor konstnärliga fast man kanske bara inte har hittat sin talang ännu?

I vart fall så önskar jag att det fanns något konstnärligt hos mig oxå. Ja, alltså jag gillar ju att pyssla och så. Men jag skulle önska att det blev så där bra att alla andra imponerades. I stan köpte jag flera "Deep Edge"-ramar. 
8" x 8" Winsor & Newton® Deep Edge Canvas
Tanken är att både jag och barnen ska skapa något konstverk. De lär väl inte bli värderade alltför högt....

Det är så många talangfulla människor runt omkring mig. Kan dom inte smitta av sig lite "konstnärlig kreativitet och fantasi"? Tack på förhand...


Kram, kram!



Kommentarer
Postat av: alias Kvasthilda

Trodde du hade träffat nån konstnär som betedde sig underligt eller så.....
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig, jag vet inte hur jag bär mig åt nämligen!! Kan det inte vara så att du är allt för självkritisk....? Fast fantasi.... jag vet inte var allt kommer ifrån heller. :)

Postat av: Anonym

Vad är "deep-edge-ramar"....?

2008-02-20 @ 14:18:50
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: Åsa

Deep-Edge ramar är liksom en duk som redan är spänd, fast utan ram...typ... Googla på deep-edge så kanske du får upp nån bild. Man målar med akrylfärg på. Kul är det!

2008-02-20 @ 14:41:40
Postat av: Katarina.S

Man behöver ju inte ha konstnärstalang för att göra en tavla :)
Seriöst alltså, själva grejen är väl att ha skoj och göra nåt tillsammans, och "deep-edge-tavlor" brukar bli rätt fina även om motivet är enkelt.
Lycka till!!

2008-02-20 @ 22:41:40
Postat av: Anonym

Jag håller med föregående talare, kör igång bara.

2008-02-21 @ 09:11:43
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: Åsa

Nä, det är sant. Tavlor kan man ju lätt göra - oavsett deep-edge eller inte :)
Tack, jag ska nog hitta på nåt....

2008-02-21 @ 10:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback