Stormen Tuva....?

Å då menar jag faktiskt att det är en storm som heter så på riktigt. Det snöar och blåser så man ser knappt ut genom fönstret. Undrar hur många som trotsar vädret och ger sig ut idag? (Jag måste i alla fall gå hem sen...)
Nu är det väl inte direkt storm här, men i västra Sverige har "Tuva" slagit till tidigare i veckan. Jag brukar inte gilla stormar men den här måste jag väl ändå tycka liiite om eftersom den har ett så vackert namn....
Någon hade i Aftonbladet tyckt att det är små söta barn som heter Tuva (kan jag hålla med om!!!) och INTE stormar. Nåja... Egentligen är det skitsamma vad den heter. Blåser förfärligt gör den i vilket fall!

I går fick vi spontanbesök av M&M med vovvarna. Very nice! Det bidde surr och Let's dance-tittande. Lite synd att Susanne Lanefelt åkte ur (jag menar att det finns andra som kunde ha åkt före...). Skitkul med en full-pottare av Richard och Cecilia!!

I kväll är det födelsedagsfest x 2. Maggan & Axel har ju som bekant fyllt år. Åsså har ju Andrea tagit körkortet! Så nu ska vi dit och avnjuta en taco-buffé och deras trevliga sällskap! Ska bli siiiiitkul!

Barnen och Kim har åkt in till staden idag för att hälsa på F&F & faster Jenny som oxå är där. Tyvärr kunde jag inte följa med, eftersom jag måste vara här (och blogga...?!).

Nä, nu ska jag ställa mig och klia mig i huvudet en stund...

Kram!


Kommentarer
Postat av: Jannike

Akta dig för stickor..... i huve´t alltså!!

Kram!!

Postat av: Katarina.S

Har du kliat färdigt och kommit på nå´t roligare att göra?

Undrar varför de flesta stormar har tjejnamn......

Tittade på Let´s dance för första gången igår, har inte så mkt att säga om dansen, men Karl-Petter är ju bara för skön, han var iaf min favvo i Bonde söker fru.

Ha en härlig lördag!

2008-02-02 @ 12:30:04
Postat av: Åsa

Tack för varningen Jannike! Du kan ju gissa att jag måste vara försiktig med tändstickor.... :)

Katarina - Nja... KP tillhör väl inte riktigt min favvo-krets direkt. Men så såg jag inte Bonde söker fru heller...
Det fanns ju stormen "Per" oxå... Men den kanske var homo eller nåt... (Uh, den var dålig!!!)

Kram på er!

2008-02-02 @ 12:34:00
Postat av: Jannike

Min favvo... fast INTE när det gäller dansen kanske;-)... är Matte... och Daniel da Silva är så jäkla underbart go.... och KP gillar jag bara för att han verkar vara så mysig.... Uh... inga tjej-namn... ???

Kram!!

2008-02-02 @ 13:54:58
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: alias Kvasthilda

"- Varför ger man tropiska orkaner kvinnonamn?
- Det är för att de är vilda & våta när de kommer & när de försvinner tar de med sig huset & bilen."

Fast att kalla en snöstorm för tropisk orkan var väl att ta i kanske.....

2008-02-02 @ 20:57:10
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: Katarina.S

Aha, så det är därför.
Den förklaringen köper jag, ha ha!

2008-02-03 @ 16:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback