Tänk till när ni köper något med merinoull i....

Zappade och råkade se ett inslag (jag klarade inte av att se många sekunder...) där man nu först (det har förekommit länge!) uppmärksammat hur merinofårens lamm behandlas. Tydligen föder man upp merinofåren enbart för deras ull och för att undvika larver i ullen så skär man alltså bort en bit av lammens bakdel. Flår dem baktill, helt utan bedövning. De spänns upp i en mystisk ställning, flera på rad med rumpan och bakbenen i vädret, och sen går "bödeln" och karvar bort skinnet.
Jag kan inte skriva mera för jag mår illa. Jag blir ledsen, förbannad och otroligt förbryllad över hur vissa människor är funtade.

För länge, länge sen fick jag höra talas om en reinkarnations-teori. Den gick ut på att man återföds gång på gång tills man till slut har förståelse för människors och djurs välmående och att man ska behandla varandra (inkl. djuren) på ett värdigt sätt. Först därefter får man komma "vidare" och reinkarnationen är då slut. Det verkar som att vissa människor har långt kvar... Fy fan!! FY FAN!!!


Kommentarer
Postat av: Jannike

Ja det är helt otroligt vad vissa människor utsätter djur och andra människor för.. Har du inte fått mailet nån gång, med film som visar hur man plågar djur för att kunna ta pälsen? Man skulle skriva på en protestlista... hoppa verkligen den listan kommit nån vart så den inte bara skickats runt... jag kunde bara börja se filmen i alla fall, sen fick jag stänga av, trodde jag skulle dö själv.... så jävla vidrigt!

Som sagt, en del har långt kvar!

Postat av: berit

Hej !
Fy fan, fy fan säger jag också. Det gör ont i magen av det jag läser. Hur är en del människor skapta, finns det ingen empatikänsla alls, så kallt och så vidrigt. Jag vill bara gråta....skulle aldrig klara av att se programmet och det skulle finnas en protestlista....

2008-02-25 @ 13:28:47
Postat av: Maggan

Inte blir det några merinoull-tröjor i den här familjen inte...
Sprid budskapet vidare!!

2008-02-25 @ 18:58:11
URL: http://mags.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback