Genom häcken....

I går var det en fantastisk vinterdag. Inte ens jag hade anledning att gnälla över vädret och graderna. Solen sken och det var ett par minusgrader. Helt underbart! Kimpa var tvungen att jobba så jag tog barnen och kameran för en skön prommis. Vi gick till Café Rosengård och käkade varm macka och drack kaffe och saft. Passade förstås på att kika på Victoria Carlqvists AFB-fotoutställning. Det var ett par bilder jag gärna skulle vilja ha hemma. Det på Jocke R i frack och med "hårdrockstecken" (ni som sett bilden vet vilken jag menar) är så jäkla coolt!

Fotade en del. Har inte lagt in bilderna i datorn ännu, men om det blir något att se så ska jag blogga in det sen.

På vägen hem passerade vi MaS & MaL. De var ute med barnen på gården så, traditionsenligt, kröp vi genom häcken (vilket i och för sig bara hade skett sommartid förut) och sa hej. Alltid trevligt att träffa den familjen!

I går kväll roade jag mig med att göra ett "tangentbordstest" på internet. Jävligt konstiga texter man skulle skriva. August Strindbergs "Röda rummet", "Hemsöborna", osv. Ni vet, ord som "blifva" å så där...
Men jag lyckades klinka ner 311 slag/min. och 96% rätt vilket tydligen var "mycket bra". Måste ändå knäcka det så småningom....

Nu närmar det sig Stockholm och det ska bli riktigt skoj. Butiken håller stängt under onsdag-lördag, men med tanke på den obefintliga anstormning som varit senaste tiden så är det nog ingen större förlust...

Har ni förresten sett alla kommentarer på 
AFB's hemsida ?? De får så mycket beröm att det luktar bracka-succé ända till Hammarstrand!!! Kanonkul!!! Å på lördag får jag se dom igen. Längtar!!!

Kramisar!


Kommentarer
Postat av: Gun

Tror jag lider av "partiell dysleksi". Varenda gång nån skriver "AFB" så läser jag "ABF". :S
Kanske har för mycket tankar om utbildning i hufvudet.....

Postat av: Åsa

Ha,ha!
Ja, som Hammarstrands-bo är det nog bara att lära sig AFB-tänket nu! (Läste du rätt nu, eller vill hufvudet inte lära sig att tänka om...?)

2008-01-14 @ 16:40:44
Postat av: Jannike

Vad avundsjuk jag blir på er som får åka nu - längtar så!!!

2008-01-14 @ 18:43:35
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: Marja

Gillar när ni kikar förbi via häcken, alltid lika uppskattat! Ska bli spännande att se bilderna du fotade under er prommis. Vädret var bara för underbart. Kram...

2008-01-14 @ 19:45:44
URL: http://marjamej80.blogg.se
Postat av: Åsa

Jannike - Den som väntar på nåt gott....

Marja - du har en bra häck! (?) Och jag ska försöka lägga in bilderna inom överskådlig framtid...

kram!

2008-01-14 @ 21:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback