Operation - "Öra" (lät som värsta thrillern va'?!)

Jodå. Nu har jag bestämt mig för att genomföra ingreppet. Huvva!
Farbror doktorn ringde mig idag (förmodligen eftersom jag uttryckt min oro till en sjuksyster häromdagen och att hon lovade att han skulle ringa mig....).

Han började samtalet med att snabbt presentera sig, sen sa han nåt i stil med att han hört att jag var rädd att han skulle förstöra mitt leende.... (läs; skada ansiktsnerven!).
Nåja, han lät inte alltför tyken så jag förklarade att det var väl inte riktigt så, men att visst tycker jag att det verkar rätt otäckt med operationen.

Fick dock lite svar på en del frågor och det verkar även som att symtomet inte kommer att försvinna av sig självt (nähä??). 

Han sa att ett plus är min ålder som innebär att det finns "slapp hud i ansiktet" och det är ju bra eftersom dom ska ta bort en del.... Till skillnad mot om man varit ung och haft stram hud... (Jo,jo, läkarjävel... Det där med att det är bra med slapp hud i ansiktet måste vara ur rent medicinsk synpunkt....) 

Nejdå, man får tänka positivt. ÄNTLIGEN fick man veta att det ibland är bra att ha lite dökött hängandes här och där... Vem vet, kanske jag behöver operera magen så småningom... = INGA PROBLEMS!!!

Nu ska jag än en gång sluta svamla (som vanligt endast tillfälligt...) och göra nåt annat onyttigt.

Godnatt och sov gott när det blir dax!

Kommentarer
Postat av: B-ljuds Malin :)

Hej Åsa!
Nu har jag äntligen hittat in på din blogg!
Det var verkligen trevligt att träffa dig o Gumman när ni var i sthlm, ska bli kul att följa dig på bloggen nu :)
Tror jag missat nånting här... Vad är det egentligen för läskig öronoperation du ska göra?

Kram/ Malin

2008-01-30 @ 22:07:20
Postat av: Jannike

Ja hej på er, både Åsa och "B-ljuds-Malin" - Lill-Jockes mamma här!!

Åsa - förstår din oro... men jag tror och hoppas att läkaren vet vad han gör... och som sagt, du ser att det är bra att ha lite dö-kött hängandes.. ha ha!!

Kram!!

Postat av: Maggan

Dökött du?? Nej då kan han inte ha sett dej i levande livet. Finns väl ingen som är 40 bast och har så lite dökött som du!!
Kjam!

2008-01-31 @ 08:03:18
URL: http://mags.webblogg.se
Postat av: alias Kvasthilda

Ja det finns alltid NÅT positivt i allt, fast man inte tror det! Jag har hört att om man har lite övervikt så klarar man klimakteriet med mindre besvär. Jag ser fram emot att se om det stämmer.

2008-01-31 @ 09:29:13
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: Åsa

Halloj "B-ljuds Malin"!!! Så himla skoj att höra ifrån dig! Jätteroligt att stifta bekantskap med dig oxå! Trevliga människor som dig blir jag glad av!
Det är en mHaindre operation vid örat som ska göras. Pga av att en tidigare operation inte gjordes ordentligt. Det är endast under lokalbedövning och förmodligen inte alls särskilt "farlig". Men man vill ju gärna "uscha upp" det hela.....
Ha det gott - och kommentera gärna ofta i bloggen!
Kram!

Janke - Även jag hoppas att läkaren vet vad han gör... Det blir nog bra det där. Fast jag har blivit lite feg känns det som.... Tror du att jag fixar att köra bilen hem sen? (Du som är syster kanske kan sånt där??)
Kram!

Mags - Jag har i alla fall sett mig i spegeln... (den är i och för sig från Lustiga Huset...)
Kram!

Häxan - Inget ont som inte har nåt gott med sig! (Personligen ser jag INTE fram emot att se om det stämmer... :)
Kram!

2008-01-31 @ 10:41:26
Postat av: Jannike

F-n du är inte klok du... spegel från lustiga huset - ha ha!!! Det behövs inga historier för att man skratta här, inte!!

Med tanke på att det är under lokalbedövning ska du väl kunna köra efteråt... men du kommer kanske att ha nedrans ont och INTE orka av den anledningen... Nä, jag skulle nog inte vilja köra själv helt enkelt..

När blir det? Kram från mig!!

2008-01-31 @ 13:00:44
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: Katarina.S

Hejsan Åsa!

Undrar om din doktor kommer att ha lika snygga kläder som poliserna i tidigare blogg?!
Hur som helst så hoppas jag att operationen kommer att gå bra!


/ Katarina

2008-01-31 @ 14:17:05
Postat av: Åsa

Det magiska datumet är 18 februari. Ganska snart alltså... Suck! Funderar på om jag ska bomma igen butiken även dagen efter... (Man kanske har ont och behöver vila lite).
Sist jag gjorde operationen så blev jag så djävulskt illamående att jag höll på att "pjuka" i taxin. Klarade mig dock från det, men gjorde det rakt utanför "fönstren" vid Arlanda Express.... Snyggt!

2008-01-31 @ 14:17:41
Postat av: Åsa

Hej Katarina! Vi måste ha lagt in våra kommentarer precis samtidigt!
Hmmm, jag hoppas verkligen att han har brallorna på sig! Annars får man väl vara lycklig över att han inte söver mig..... Huuuu!

2008-01-31 @ 14:23:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback