SHIT FAN !!!

(För att citera en mycket god vän...)

Jag håller på att tappa stortånageln !!! Jäklar anåda!
När jag klev upp ur badet och såg min tånagel blev jag lite smått svimfärdig. Den har som delat sig på mitten, vågrätt, långt ner vilket skulle innebära att det skulle fattas nagel på största delen av tån om den lossnade.
"-Kiiiiim!!! Uääää, vad ska jag göra???"
Han rådde mig att definitivt tejpa nageln så att den satt kvar. Att ta loss den skulle nog bli riktigt ont... Så nu har jag bandagerat min stortå lite fint.
Va ere för fel på nageln då? Visst har den sett lite skum ut, men inte trodde jag att den var på väg att lossna... Blä!
Låter som att jag borde boka en tid hos nån fotvårds-nisse va..?!

Stackers mig....

Kommentarer
Postat av: Jannike

Ooohhhh - ont, det gör ont, det gör ont, men det går.... över så småningom kanske... uschiamej.. ;-P

Själv tog jag o tjongade knäet i marmorbordet i kväll - har inte känt sån smärta på länge, har aldrig nånsin svimmat, men det höll jag på att göra nu... svartnade för "yga" och blev illamående... Mimmi blev alldeles förskräckt, jag la mig på sängen och hon var o hämtade vatten, o spyhink mmm - gullunge!!

Postat av: Åsa

Hmmm... det lät faktiskt som du råkat värre ut än mig den här gången. Hoppas du mår bättre nu!
Och hälsa Mimmi att hon är bäst!
Kram!

2008-01-14 @ 21:36:44
Postat av: Jannike

Ja jag vet inte om jag råkat mer illa ut men.... äckligt på olika sätt va?? Naglar som håller på att lossna är inte speciellt sköna heller...

Jag lovar att hälsa Mimmi i morron bitti, då blir hon stolt, jajamän!!

Kram nu, ta hand om din tånagel du, vårda den ömt!! Själv känns det i alla fall bra mycket bättre, lite ont när jag är uppe och går... hoppas det inte blir värre....

2008-01-14 @ 21:53:50
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: Gun

Bra förslag från Kim, jag hade nog gjort detsamma. Tejpa fast den så inte nageln lossnar helt. Att nåt så fjuttigt ska vara så besvärligt, va?!

2008-01-15 @ 09:23:54
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: Åsa

Kan meddela alla som vänligt nog visat intresse för min tånagel (???) att proffset (läs, Kristinas fotvård) säger att jag ska klippa ner den så mycket som möjligt. Och tejpa vid roten (på min tå hoppas jag... nä, den var långsökt...) så att jag inte fastnar någonstans. Med tån alltså...

Nä, det var fan vad jag svamlar redan. Bäst att lägga ner nu...

2008-01-15 @ 10:20:07
Postat av: Maggan

Är denna skada möjligtvis en följd av juldagens bravader? Inte för att jag vet riktigt vad som hände då, men en liten tå kan ju lätt fastna...Eller?

2008-01-15 @ 14:59:58
URL: http://mags.webblogg.se
Postat av: Åsa

Hmmm... När du säjer det så... Kanske. Tyvärr kan jag inte svara på saken (eftersom inte jag heller vet riktigt vad som hände...), men det låter ju rätt sannolikt...

2008-01-15 @ 15:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback