Slalomben...

Uj, va trött jag är i benen! Det bidde slalom idag. Och jag har åkt en del med Nellie. Kände mig riktigt kaxig så vi åkte ända upp till toppen. Jädrar va jobbigt det var! I liften fick man spänna benen hela tiden, eftersom Nellie stod framför. Sen var det tokplogning hela vägen ner.... Åsså gjorde jag förstås några åk alldeles själv...
Självklart var vi in och fikade hos Gumman. Gott, gott!

Kimpa jobbar nu och jag och barnen har precis avslutat middagen. Biff med ädelost (Nellie var väl inte jätteimpad av osten...), potatis och go-sallad.

Just nu sitter barnen och sjunger "Singstar", Nanne Grönvalls "Håll om mig". Vackert...!

I kväll kommer nog AFB-gänget hem oxå. Inte har vi hittat på nåt, men jag funderar på om man ska skriva in till ÖP som ett slags "välkommen-hem-och-tack-för-otrolig-show-på-Intiman". Om nu ÖP tar in det förstås... Jag tror jag skriver för oss alla i så fall...

Kram så länge!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Va duktig du är!
Jag har tänkt ge mig upp i backen själv, men har inte kommit längre än så...Men fika har jag gjort. Hmm, att det ska va så lätt?! Ska nog göra slag i saken nån helg...Kjam!

Postat av: alias Kvasthilda

Kanske du skulle avstavat ordet: Slalom-ben. Jag läste med en helt annan betoning! :))
Sören var i backen med Herman igår. Själv lärde jag mig åka i fjol så jag vet inte.....

2008-01-28 @ 09:18:59
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: Nina

Halloj! Det lät ju mysigt med skidåkning! Vi åker ev. upp på torsdag kväll. Blev inspirerad när jag såg att det verkar vara mycket snö! Kul! Här är det gröna gräsmattor och några plusgrader... Vintrigt värre!
Vi har också varit på AFB (den 15/1) det var toppenbra! Man var på ett toppenhumör när man gick därifrån. Dom är såå duktiga och roliga! Kram på er alla! Nina & Calle

2008-01-28 @ 10:34:00
Postat av: Jannike

Hej Åsa!

Snart kommer det ett inlägg .... hoppas med fräna biler....

Kram!!

2008-01-28 @ 12:07:57
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: Åsa

Mags - Jag har ont i benen idag.... och det beror inte på fikat!

Kvasthilda - Visst skulle jag ha avstavat. Läser själv "sla-lomben". Och vad fan e' de'?? Jodå, vi träffade på Sören en sväng.

Nina - Jösses vad tiden går fort! Hur länge blir ni här? Helgen som kommer tänker vi åka till stan lör-sön. Men är ni kvar nästkommande helg? (Middag!!!)
Och va kul att ni gillade AFB!!

Jannike - Du har snart 1000 uppdateringar på din blogg... Vill se - NUUU!!!!

Kram på er!

2008-01-28 @ 12:41:41
Postat av: alias Kvasthilda

Slalomben i katakomben.

2008-01-28 @ 13:08:29
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: Suss

Hm, måste ha varit nåt kryptiskt när jag inte kunnat logga in.. men se nu är jag här..
slalomben.. tog ett par läsningar av ordet innan jag greppade slalom-ben..*s* kul ihopskrivning där..
Längtar själv efter att Medvinden skall plogas upp så att man får röra på benen, känna friheten, vinden i håret eller vad katten det nu är som gör det så himla roligt med långfärdsskridskor.. jag vet bara att jag tycker om det massor... men det är ju inte helt fel att åka utför heller..

kramis

2008-01-28 @ 14:35:25
Postat av: Anonym

Hmm, stan lördag-söndag... Så här blir det när man inte "bjuder in i tid". Vi som tänker ha kalas och bjuda er, ni vet tacos o rajraj o allt. Jag ringer senare!

2008-01-28 @ 15:10:28
Postat av: Maggan

Jo det förra var från mej...

2008-01-28 @ 15:11:09
URL: http://mags.webblogg.se
Postat av: Åsa

Suss - Kul att du "kommer in" igen!
Långfärdsskridskor låter kul, men jag är nog lite feg på isarna. Åsså vet jag inte om jag skulle klara av att stå på benen nån längre tid...

Mags - Det lät ju supertrevligt! Känns som det var längesen. Vi kanske kan lösa det på nåt vis i alla fall?

Kram!

2008-01-28 @ 15:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback