Torsdag

Nu är jag lika fantasifull som överskriften.... Inte alls med andra ord.
Har plöjt några sidor i denna bok:
Omslagsbild: ISBN 9789146176077, Den Vita Massajen 
(Undrar om jag har skapat någon slags fascination över att kunna lägga in bilder av böcker på bloggen...)

Längtar nu tills klockan blir 17 så att jag får lämna ödemarken och gå hem till Holken 1 och käka! Mags är som vanligt suvve och tar idag hand om barnen. Tuva går dit själv (hon är nog där nu - med ett stort leende säkert!) och Nellie ser fram emot att Maggan hämtar!
Fick ett mess att jag var välkommen att äta middag där.
Det finns tillfällen när man blir så jäkla glad över att bli bjuden på mat att man (nästan) gör en dans för sig själv. Och så var det nu. Underbart!! Då behöver jag inte stå hemma vid kylskåpet och klia mig i huvudet och undra vad jag hade tänkt göra för mat av "det där" i kylskåpet.

Blev igår inspirerad att börja göra matlista, dvs veckoplanera middagen. Kom så långt att jag hämtade papper och penna och skrev en maträtt igår... Sen orkade jag inte... Men jag SKA... Tids nog...

Kram!

Kommentarer
Postat av: Jannike

javisst är det underbart att bli bjuden på käk.... när det är vad man minst av allt har lust att ställa sig och grunna över....

Kram!!

Postat av: Maggan

..."ni har nyss gått och jag sitter här och läser din blogg..."
Härligt att ha er här, det blir på nåt sätt extra för att det är en vardag. Med ett glas vin och allt! Kjam!!

2008-01-10 @ 19:28:49
URL: http://mags.webblogg.se
Postat av: Åsa

Jannike - Ja precis! En tråkig vardag när man inte ens vet vad man ska hitta på, då är det guld att bli bjussad!

Maggan - Underbart! Stort, stort tack! Magen mår som en prins(-essa) efter all god mat. Antar att jag har en viss aura av vitlök efter dressingen. Men det är det ju lätt värt!!
Kram och tack!

2008-01-10 @ 20:38:00
URL: http://blogg.op.se/ragundaasa
Postat av: Gun

Håller fullständigt med föregående talare (även om det är Sören som lagar mat till vardags men det är JAG som sköter tänkandet!!) Men ikväll är det Hermans matfixardag! Spännande...

2008-01-11 @ 09:20:32
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: Åsa

Vad bidde det för spännande "Herman-middag"?

2008-01-11 @ 13:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback