Tvivel...

Har precis öppnat. Har en stor klump i magen av tvivel. Nä, det är inte bra. Men i morse när jag lämnade Nellie på dagis var hon så ledsen. Inte så att hon stortjöt, men väldigt nedstämd och det rullade ett par tårar från hennes blanka ögon. Ingen av ordinarie personal fanns på plats och det var ingen av hennes vanliga kompisar där. Jag ringde nyss och kollade läget och då satt hon hos Robert och var ledsen.

Så visst börjar jag fundera.... Är det värt det? Att sitta här i en gammal etta och hoppas på att dagen åtminstone inte slår bottenrekord igen... Inte ha en chans att kunna vara hemma med barnen på deras ledigheter (som nu inte blir några ledigheter...) Jag håller på att tappa hoppet.... Men gör jag det alldeles för tidigt, dvs ska jag ge det mera tid? Nu börjar alla minus med mitt nya jobb att ta mer och mer plats i hjärnan. Kanske skulle man ta och söka sig ett "riktigt" jobb som anställd? Men vad finns att söka? Jag ställer mitt hopp till att det dyker upp en butikslokal inom kort. Det skulle ställa saken i en annan dager. Tror jag....

Nä, nu ska jag sluta ömka mig själv en stund och försöka tänka positivt...

Kram så länge....


Kommentarer
Postat av: Malin

Men vad har hänt? Du får inte säcka ihop redan, kanske ändra lite öppentider. Stängt måndagar, öppna 11.30 resterande dagar. Kolla av om inte China-shopen ska stänga snart???
Själv funderar jag på att gå ner till 80%, vill ju hinna med att umgås med Wille på em och inte bara hem och laga mat och sen i säng.
Kramisar Malin

2008-01-02 @ 10:48:34
Postat av: Åsa

Hej Malla! Ja, man har väl sina svackor då och då. Eller hur? Men hoppet är tydligen det sista som överger en sägs det....Så nu både hoppas och tror jag att det löser sig... Kram, kram!

2008-01-02 @ 11:11:28
Postat av: Jannike

Ja, liten.... Förstår att det känns tråkigt o tungt, vet ju som sagt hur det är när man bekymrar sig över pengar på olika sätt.... dessutom förstår jag att det blir lite ensamt där.... tror oxå du ska kolla upp det här med "ryktet"?

Tänker på dig, är åxå lite "down" idag men av andra själ.... men sånt är livet...

Kram!!

Postat av: Åsa

Jannike, hoppas det inte hänt något som gör dig "down". Ta och skriv av dig lite så jag får något att läsa.... Kram!

2008-01-02 @ 13:50:59
Postat av: Maggan

Du kanske känner av den där "ångesten" som Axl känner av i början på varje år...Lite ledsen sådär?!
Annars tycker jag nog att Malins idé inte låter så dum. Du behöver ju knappast följa alla andras öppettider, du befinner dej ju inte i nån större galleria...Jag förstår dej verkligen när det gäller barnen och det blir knappast lättare med åren. Tyvärr! Men en sak är säker att Jag Tror På Dej!!
Kramar i massor från mej!! Tror att det är läge för brainstorm & vin snart...

2008-01-02 @ 14:25:35
URL: http://mags.webblogg.se
Postat av: Åsa

Tack Maggan! Du ger mig styrka. Det där sista lät lysande!!!
Kram!

2008-01-02 @ 14:44:53
Postat av: Jannike

Nä... inget jag skriver om på bloggen....

Kram!

2008-01-02 @ 15:44:21
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: Pernilla

Nämen Åsa, vad ovanligt att läsa din blogg och du är lite nere, det har ju varit väldigt positivt och glatt ett bra tag, du kan inte ge upp ännu...fö känner jag igen det där med att inte ha ett normalt arbete och att lämna barn när andra är lediga, inte så kul:(
inte heller roligt att lämna sina barn julaftonskväll för att jobba....men man få försöka se det positiva i alla fall, typ som malin sa du styr ju själv dina arbetstider,hyfsat alla fall..
Lycka till//kram P

2008-01-02 @ 16:04:26
Postat av: Åsa

Pernilla - Ja du har ju verkligen "onormala" arbetstider. Fast det känns som du gör rätt vettiga saker, typ räddar några liv å så där.. :-) Själv sitter jag och förstör ögonen vid min bärbara kompis....
Hoppas allt är bra med dig och familjen. Och god fortsättning! Kram!

2008-01-02 @ 16:13:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback